Terde nipt onderuit tegen angstgegner

Net als de voorgaande jaren, bekert het Terde ook dit jaar (gelukkig) niet door. De laatste bekerwedstrijd tegen onze vrinden uit ‘t Vossenhol, ging met 4-3 verloren.

Niet iedereen had evenveel zin in deze wedstrijd tegen ‘t ouwe vierde van Ulst (tegen HVV’24 5, maar eigenlijk 4 omdat het 3e alweer teruggetrokken is naar horen zeggen. Snapt u het nog?) Dit kwam voornamelijk door het explosieve karakter van de wedstrijden tegen HVV in het verleden én het feit dat de wedstrijd op kunstgras gespeeld zou worden. Maar er was besloten om er deze keer het koppie erbij te houden en ons niet te laten kennen….

Het psychologische spel begon ook dit keer alweer voor de wedstrijd met de vlaggen op het verkeerde veld en de scheidsrechter die de wedstrijd bijna 10 minuten later liet aanvangen dan gepland. Maar we zouden ons niet gek laten maken dus dan deden we dat ook niet. Mark hield nog een korte speech voor de wedstrijd en zou bij winst op een bak bier trakteren.

Dijardas Barry
Harold
Wim Tom Sebas
Artjan Bram Steven
Jeffry
Tashunko

Bank: Wilco, Sander (snotterig), Seppe (geblesseerd) Jimmy (tenue aan voor de vorm) Mark en cameraman Zlatan.

De wedstrijd begon en de eerste kans was er gelijk voor een van de snelle spitsen van HVV, gelukkig liep dit met een sisser af. Na 5 minuten kwamen we op 0-1 door een “matig” genomen corner van Sebas. Waar iedereen op een “goede” voorzet stond te wachten krulde de bal over alles en iedereen heen en tot ieders verbazing (behalve van Sebas want die zag de keeper wat ver naar voor staan) zelfs in het doel.

De indraaiende corner van Sebas werd toevallig op camera vastgelegd. Gelukkig voor de baas van Sebas is de treffer niet goed te zien, anders was hij niet meer vanachter zijn bureau gekomen…

Kort na dit doelpunt werd de euforie al weer snel de kop ingedrukt, door slecht ingrijpen in de verdediging kon HVV makkelijk op 1-1 komen. Bij een aanval van Vogelwaarde werd Harold even kort maar overduidelijk aangetikt en geslepen als hij is ging hij liggen en versierde zo een terechte penalty. Harold keek vervolgens wat heen en weer maar zag geen Bart Mangnus en zelf durfde hij het ook niet meer nadat zijn laatste penalty’s er niet in waren gegaan. Vervolgens riep hij Jeffry naar voren om de penalty te nemen, Jeffry bleef kalm en schoot de penalty koelbloedig in de linkerhoek. De 1-2 stand was vervolgens ook weer van korte duur, wederom werd er slecht of niet ingegrepen in de verdediging waardoor een aanvaller van HVV zijn geluk beproefde door maar eens uit te halen, deze bal beland via de onderkant van de lat in de kruising. Hierna moesten we weer op zoek naar de voorsprong, maar deze keer kwamen wij niet op voorsprong maar was het HVV die op 3-2 kwam. Er werd weer matig ingegrepen in de verdediging en hierdoor kon HVV vanuit de rebound van de rebound scoren. In het vervolg van de wedstrijd ontstonden er nog wat akkefietjes. Dijardas kreeg wat mooie lijnen van de noppen van Kenny op zijn buik. Daarna vond de aanvoerder van HVV het nodig om wat olie op het vuur te gooien nadat Barry door was gelopen op een diepe bal waarbij de keeper eerder was en Barry er overheen sprong en er eigenlijk niks aan de hand was. Hierdoor was er even een kort opstootje maar na wat “dreigementen” van Wim werd het weer rustig.

In de rust bleven we bij de dug-out, in afwachting van een lekker bakje thee. Dat bleek er niet te zijn. Gelukkig was daar even later toch een speler van HVV die toch nog 3 flessen water kwam brengen. Waarvoor dank. In de rust waren er 2 wissels, Wilco kwam erin voor Steven en de snotterige Sander kwam erin voor Dijardas.

Na rust hadden we nog steeds wat moeite met HVV, vooral via hun linker flink. Bijna al hun aanvallen kwamen van die kant doordat ze hier heel veel ruimte kregen. Bij een van de aanvallen moest Wilco ingrijpen en kreeg HVV een vrijetrap op de cirkel van de zestien. De muur werd opgesteld maar onze keeper ging vervolgens in dezelfde hoek als de muur staan, hierdoor kon de speler van HVV de bal eenvoudig in de hoek schieten die helemaal open lag. In het vervolg van de 2e helft waren er nog wat kleine opstootjes waar opvallend genoeg Tom vaak bij betrokken was. Hij laat zich blijkbaar niet graag uitmaken voor “kneusje”.

Vogelwaarde probeerde wel, maar kwam niet verder dan een goed afstandsschot van Wim en een kopbal van Sander, die beiden ten prooi vielen aan HVV Keepert Kenny. Barry (1 sprintje te veel) was inmiddels gewisseld voor Dijardas. Dijardas kon zijn doelpuntje uiteindelijk nog wel meepikken. Na goed werk van Wim (die beter zelf had kunnen scoren) kon Dijardas vanuit buitenspel positie nog het laatste tikje geven waardoor er met nog een kwartier te spelen 4-3 op het scorebord stond. De keeper van HVV moest vanwege een blessure vervangen worden door een veldspeler, maar deze is in het restant van de wedstrijd niet echt meer getest geweest. Het was voornamelijk HVV dat nog wat kansen kreeg. Op het laatst besloot HVV om de bal wat in de hoek te houden bij de cornervlag om zo de tijd te laten passeren, waarschijnlijk wat te veel naar voetbal op tv gekeken. Alsof wij wakker liggen van een nederlaag in het bekertoernooi…. Wijselijk besloot de prima leidende fluitist na 90 minuten een einde aan de wedstrijd te brengen. Op naar de competitie!