Onverwacht makkie voor Terde

Als eerste competitiekraker stond de thuiswedstrijd tegen Clinge 3 op het programma. Na een vriendschappelijke en drie bekerwedstrijden ging het er nu echt om.
Met slechts 12 strijders en zonder speech van mental coach Marc begonnen we aan het duel. Seppe nam licht geblesseerd plaats op de bank, naast TD/spelert Jimmy, Marc en Harm die weer present was. Voor doelman Tashunko stond een verdediging met de herstelde Jeroen, Jeffry, Maarten en Steven. Daarvoor een belegen middenveld met Sebas, Wim, Harold en Artjan en voorin het spitsenduo Sander en Dijardas.

Bij de tegenstander ontbraken wat vaste gezichten en zagen we enkele nieuwelingen. Het bleek al snel dat we erg veel ruimte kregen om te voetballen. Voor Clinge was het de eerste wedstrijd sinds de noodgedwongen sluiting in maart. Nee, dan wij met onze uitgebalanceerde voorbereiding en trainingsarbeid van een aantal spelers.

Eenvoudig kwamen we op 1-0 en 2-0 via Dijardas. Een hattrick hing in de lucht, maar kwam er niet. Wel waren er enkele gevaarlijke tegenstoten van Clinge. De diepe ballen op de snelle spits leverden gelukkig geen doelpunt op, mede doordat Tashunko goed z’n doel verkleinde. We liepen verder uit door doelpunten van Harold (2x) en Sander. Met deze comfortabele 5-0 ruststand gingen we aan de thee.

Na rust hetzelfde spelbeeld. Toch kreeg Clinge wat moed toen we ze zelf in het zadel hielpen. Twee keer haperde er hier en daar wat en moesten we twee tegendoelpunten slikken. Seppe kwam een moegestreden Jeroen vervangen. Na een welverdiende drinkpauze van de goed leidende scheids Van P stelden we orde op zaken. Harold maakte z’n derde. De mannen van Clinge gooiden de handdoek en snakten naar het einde. We toverden nog een aantal vloeiende combinaties op de mat. Iedereen wilde een doelpuntje meepikken en dat lukte Wim, Maarten, Sebas en Sander (zijn tweede van de dag).

Dit seizoen houdt Marc op veler verzoek ook weer de assists bij. Toppers van de middag waren Artjan en Sander met twee stuks, de mooiste was van Wim met een steekpass op Sebas.
De 10-2 zat in de tas, een mooi begin. Harold kreeg van Marc de gesneuvelde MotM-trofee mee in de tas. Hoe de trofee na een verblijf op het nachtkastje van Jeffry gesneuveld is, blijft een raadsel… Volgende week mogen we naar Graauw 4.

HDR