Actuele coronamaatregelen: geen publiek welkom en kantine dicht

Het kabinet heeft maandag 28 september 2020 nieuwe ingrijpende maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze maatregelen treffen de samenleving en ook het amateurvoetbal hard. In ieder geval tot en met dinsdag 20 oktober mag bij geen enkel (sport)evenement publiek aanwezig zijn en zijn de kantines dicht.

We hebben de belangrijkste spelregels die gelden op onze accommodatie op een rijtje gezet. Daarbij zijn we uitgegaan van de basisregels van de Rijksoverheid en de hygiënerichtlijnen van het RIVM.

VOOR SPORTERS

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • 18 jaar of ouder? Houd voor en na het sporten 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen.
  • Vermijd bij het sporten fysiek contact dat niet noodzakelijk is, zoals het vieren van een doelpunt.
  • Was vaak je handen met water en zeep, ook voor en na een training of wedstrijd.
  • Neem je eigen bidon mee.
  • Wisselspelers en staf houden 1,5 meter afstand naast het veld en in de dug-out.
  • Douchen is toegestaan. Maar houd ook in de kleedkamer 1,5 afstand.
  • Het is niet toegestaan om na je eigen wedstrijd naar wedstrijden van andere teams te blijven kijken.
  • De kantine is voorlopig gesloten.

VOOR OUDERS EN SUPPORTERS

• Het is voorlopig niet toegestaan om wedstrijden te bezoeken als supporter. Dat geldt ook voor ouders die naar hun sportende kind willen kijken.
  • Speelt je kind een uitwedstrijd en moet je als ouder rijden? De benodigde chauffeurs vallen onder teambegeleiding. Je mag in dat geval blijven kijken naar de wedstrijd.
  • Speelt je kind een thuiswedstrijd? Dan mag je als ouder niet blijven kijken.
  • Op het publiek na zijn alle personen welkom die een rol hebben bij de organisatie van de wedstrijden/trainingen. Naast de spelers, zijn dat coaches, stafleden, officials, bestuursleden, vrijwilligers en/of chauffeurs.
  • Bij trainingen zijn geen ouders toegestaan langs de lijn. Wacht op de parkeerplaats.
  • Volg altijd aanwijzingen en instructies van de organisatie op.
  • De kantine is voorlopig gesloten.