Vogelwaarde neemt eindelijk de 3 punten mee naar huis

Na twee verloren wedstrijden en een gelijkspel, waren daar op IJzendijke toch eindelijk de drie punten die mee naar huis konden. Doelpunten van Jasper en Dennis waren voldoende voor de overwinning

Nadat de schapen van het veld waren gejaagd (Gemeente Sluis heeft bezuinigd op maaiers), begon Vogelwaarde fel aan de wedstrijd, waar IJzendijke korte tijd niets tegen op kon brengen. Al na 5 minuten voetballen was daar Jasper die (bijna identiek aan vorige week) een bal van afstand achter de doelman kon leggen: 0-1. Lang kon Vogelwaarde hier echter niet van genieten. IJzendijke werd een stuk feller en jaagde op iedere bal, waar Vogelwaarde zeker op het middenveld moeite mee had. Een snelle aanval van de blauw-witten over het erbarmelijke veld, leidde dan ook tot de 1-1. Het massaal verstopte publiek van IJzendijke juichten de kelen schor.

De rest van de eerste helft verliep veel op en neer, waarbij een aantal aanvallen van de equipe van trainer Boute helaas niet tot een doelpunt leidde. Aan het einde van de eerste helft claimde Bjorn nog een strafschop wegens een opzichtige duwfout, maar de arbiter van dienst Broekhoven, vond vooral Bjorn zijn actie opzichtig, wat leidde tot een gele kaart.

Na de tweede helft waren er redelijk wat mooie aanvallen te noteren van Vogelwaarde. IJzendijke was ver moegestreden en de groen-witten konden de overhand nemen. Aanvallen van Bjorn en Nieck, leidden over beide flanken niet tot veel gevaar voor het doel. Nieck en Sven verlieten op een gegeven moment het veld voor Maikel en Michel en met de twee nieuwe krachten, kwam er weer wat pit in de ploeg. Twee strafschop-claims verder, belandde de bal in de 88e minuut toch op de stip.

Jayvano stormde als libero het veld over en IJzendijke kreeg geen grip op hem. De daaropvolgende tackel in de 16, die de IJzendijke-verdediger uitvoerde, was niet goed getimed, waardoor Jay over het been verdween. De vaste strafschoppennemer Dennis faalde niet en schoot de bal dwars door het net: 1-2.

Na deze overwinning bleven veel vragen achter over het gevolg van de competitie. Zo zonder publiek voetballen is niks, zo ook het voetballen zonder pilsje na de wedstrijd in de kantine. Maar niet voetballen is brengt ook zijn leegte met zich mee. We zullen vanzelf horen wat de overheid te zeggen heeft. Mocht het ons gegund zijn, spelen we volgende week zondag tegen buurman SDO’63.