VV Vogelwaarde nu nog groener!

Om onze vereniging te verduurzamen, is de afgelopen weken een prachtige installatie met zonnepanelen aangebracht op ons complex. Op het dak van onze kleedkamers liggen nu 58 zonnepanelen, die gezamenlijk 21.500 Kwh kunnen opleveren. Laat dat winterzonnetje maar komen!

In 2019 hebben we vanuit het KNVB initiatief ‘De Groene Club’ een Energiescan uit laten voeren bij onze vereniging. Want ook wij dragen graag ons steentje bij aan een beter milieu. Uit de Energiescan kwamen een aantal kleine verbeterpunten naar voren. Die hebben we eerder al opgepakt. Denk aan het toepassen van ledverlichting en het plaatsen van nieuwe radiatoren in de pas vernieuwde kantine. Verder bleken onze gebouwen en installaties prima in orde. De kleedkamers zijn allemaal vrij recent gerenoveerd en twee jaar geleden is er LED-verlichting geplaatst rond het 2e veld.

Jaarlijks bijna 10.000 kilo minder CO2-uitstoot

Uit de Energiescan kwam één grote aanbeveling naar voren: het plaatsen van zonnepanelen. Dit zorgt niet alleen voor een mooie besparing op de energierekening, maar levert ook jaarlijks een CO2-reductie van 9.890 kilo op. De afgelopen weken hebben we dan ook 58 zonnepanelen op het dak van onze kleedkamers geplaatst. De installatie is geleverd door ABC Zonnepanelen en in eigen beheer geplaatst door onze eigen klusploeg, met elektraman Willy van Dijk als trekker. Uiteraard kregen we daarbij deskundig advies van Ivo van Laere van ABC Zonnepanelen. Na alle noeste arbeid was een welverdiend drankje wel op zijn plaats. Klussers bedankt!! 💚💚💚