VoetbalJournaal.com in gesprek met kantinecoördinator Evelyne van Passel

Al jarenlang is ze het gezicht op de vrijdag kantineavond en de zondagmiddag bij VV Vogelwaarde. Evelyne van Passel staat altijd aan de basis voor de gezelligheid bij de Zeeuwse groenwitten. We spraken haar over het kantinebeheer en het missen van die gezellige avonden en middagen.

Al ruim 25 jaar loopt Evelyne rond op het sportpark aan de Bossestraat. Want toen haar oudste zoon Martijn op jonge leeftijd kwam voetballen bij VV Vogelwaarde had hij vader Marc als trainer en moeder Evelyne als leidster. “Daarna heb ik nog vaak geholpen bij activiteiten voor de jeugd, als toernooien, het jeugdweekend en de zelfverzonnen wafelactie.” Ook jongste zoon Dennis ging vervolgens op voetbal en beiden hebben het momenteel geschopt tot de hoofdmacht van de dorpsclub.

Na vele verschillende vrijwilligersfuncties bij de club, koos Evelyne om ruim 12 jaar geleden de functie als kantinebeheer op zich te nemen en dat doet ze na al die jaren nog steeds met enorm veel plezier. “De vrijdagavonden zijn altijd heel gezellig, die mis je op dit moment zeker wel.” Want iedere week was ze er maar druk mee. “Maandag deed ik altijd schoonmaken en dan om de week alle inkopen doen, maar de bestelling van de drank wordt gelukkig gebracht,” geeft ze lachend aan. Want na een gezellige middag of avond moeten er soms zeker vele kratten gedragen worden.

De familie Van Passel is een echte voetbalfamilie en het spelletje wordt op dit moment dan ook enorm gemist. “Je moet even op zoek naar een andere hobby, maar ik mis het zeker.” Momenteel hoopt Evelyne zo snel mogelijk weer achter de bar te kunnen staan om de gezelligheid, de muziek en de leuke verhalen weer mee te maken. “Het is een hele gezellige dorpsclub en iedereen kent elkaar. Het is onderhand een familie geworden, dus hopelijk mag iedereen weer snel naar VV Vogelwaarde toe,” sluit ze mooi af.

Vv Vogelwaarde is Club van de Week bij VoetbalJournaal. Van dinsdag 25 t/m vrijdag 28 mei gaat de krant dagelijks in gesprek met verschillende betrokkenen bij onze vereniging.