Pupillenvoetbal gaat veranderen

De KNVB gaat vanaf het seizoen 2017/2018 de opzet van het pupillenvoetbal (O6 t/m O12) veranderen. Er komen nieuwe wedstrijdvormen met minder veldspelers en kleinere velden. Het doel is om voetbal op die manier nog beter en leuker te maken voor alle 300.000 pupillen in Nederland.

Grootste verandering in het amateurvoetbal sinds de jaren ’70
De KNVB heeft in samenwerking met experts uit binnen- en buitenland, coaches, scheidsrechters, ouders en natuurlijk de kinderen zelf,  het pupillenvoetbal grondig onder de loep genomen. Om pupillen in een optimale omgeving te laten voetballen is er vernieuwing nodig: nieuwe wedstrijdvormen. Zo worden er bijvoorbeeld wedstrijden gespeeld met minder veldspelers en op kleinere veldjes. Deze nieuwe vormen sluiten beter aan bij de ontwikkeling en het spelplezier van alle voetballende jongens en meiden.

Details volgen!
Alle verenigingen worden binnenkort door de KNVB geïnformeerd over de vereiste aanpassingen die nodig zijn, en de exacte invulling van de nieuwe wedstrijdvormen. Zodra er meer over bekend is laten wij het onze leden uiteraard weten!