JO15-1 overtuigend langs Kapelle JO15-3

Na enig- ren en vliegwerk van zowel de spelers als de begeleiding konden we op donderdagavond 15 september dan toch mooi om 5 over half 6 vertrekken naar Kapelle, waar we onze tweede bekerwedstrijd mochten spelen/inhalen.

De rit erheen bracht al spanning met zich mee, doordat de bus en 1 van de ouders met een t-tag storing kampten en de poortjes bij het tolplein niet open gingen. Maar na een tweede keer proberen kwam het dan toch nog goed. Toen we aankwamen waren we raar genoeg het eerste jo15 elftal ter plaatse. Gelukkig waren de kleedlokalen wel open en konden we snel beginnen aan toch wel een heel belangrijk deel van de warming up ‘het praatje en de indeling’.

Onze C-helden begonnen als volgt:

Thijs
Arend , Roy , Christian en Kevin
Kaj , Joel , Illias en Yannick.
Xander en Thomas.

De warming up geleid door Yannick verliep vlot en al snel kon Roy aan de yoga beginnen. Waarna Jorg en Wouter de keeper konden inschieten. De wedstrijd startte met Vogelwaarde die mocht aftrappen. De jongens die gelijk lekker in het spelletje zaten lieten al snel zien dat er met Vogelwaarde niet te sollen viel. Al tikkend lieten ze Kapelle alle hoeken van het veld zien en na redelijk wat kansen scoorde Yannick het eerste doelpunt.

Er kwam een drink pauze , vergeet niet dat onze helden met een temperatuur van maar liefst 27 graden aan het voetballen waren. Er werd van de gelegenheid ook gelijk gebruik gemaakt , Wouter en Jorg kwamen het veld in voor Thomas en Christian. Dit betekende voor de opstelling: Illias kwam centraal verdediging, Jorg verdedigend middenveld. Wouter kwam in de spits in plaats van Thomas. De drinkpauze had onze jongens ontnomen van het scherpe. De wedstrijd hervatte zich en al snel bleek dat Kapelle wel veel baat had van de korte pauze. Ze namen het heft in handen en speelde zo langs de dromerige verdediging het werd 1-1.

De rust. De jongens werden door de assistent scheidsrechter (Arno Herman) toe gesproken: “Heren , Ik zou graag van jullie willen zien dat jullie naar de bal toe stappen en koppen in plaats van twee stappen terug en met moeite de bal nog kunnen controleren”. Een zeer terechte opmerking aangezien je daarmee ook blessures voorkomt. Jop, trots als een paauw, voegde daaraan toe: “jongens kopjes op en terug fel jullie zijn heel goed bezig en dat moeten we gewoon zo houden. Want heren”, zei hij overtuigend, “deze wedstrijd hebben we zo goed als in de pocket”.

De tweede helft begon en wat waren de jongens terug gemotiveerd! Vele mooie combinaties Joel om een voorbeeld te noemen had wel tig waanzinnige steek pasjes die elke keer voor spectaculaire moment voor de tegenstander hun goal zorgde. Na weer een aantal kansen scoorde Xander uit een geweldige solo actie , hij schoot de bal van redelijke afstand mooi buiten bereik van de keeper het werd 1-2. Dit motiveerde heel het team om toch nog een tandje bij te zetten en al snel kwam wouter van eigen helft doorgebroken na een lange ren actie speelde hij de bal vol controle langs de keeper. Maar wat nu?! De scheidsrechter fluit voor buitenspel! Wat een rare beslissing en onterecht gezien wouter zijn startpunt. De goal werd afgekeurd maar zoals wij Wouter ook zeiden voor ons telde deze en er zullen er vast nog veel meer volgen.

Na de tweede drinkpauze te hebben gehad speelde onze helden met opgeheven hoofd verder. Kapelle die nergens meer te bekennen was vocht nog hard maar zonder succes en al snel na een geweldige opbouw vanaf achter koos Wouter voor een pas naar Xander en tikte Xander hem met veel flair in het werd alsnog 1-3 .

Deze wedstrijd liet voor ons trainers goed zien dat wij ondanks dat het een klein groepje is toch wel “de juiste” spelers hebben. Ze laten zien wat ze geleerd hebben en hoe veel inzicht ze hebben. En wat ik nog veel belangrijker vind; Ze laten zien dat ze een Team zijn .

De weg terug was ook weer spannend. Steven en Jop kwamen weer niet gemakkelijk door de poortjes wat loonde dat onze jongens veel later dan gepland thuis waren. Gelukkig snapten de ouders wel dat dit overmacht was en dat we er alles aan deden om ze dan toch nog snel thuis te hebben.

Bedankt allen voor deze mooie wedstrijd.

Roy van der Haar

Klik hier voor de teampagina van JO15-1