Samenwerkingsteam JO19-1 naar hoofdklasse

Het samenwerkingsteam HHVC JO19-1 (een combinatieteam tussen HVV’24, Hontenisse en Vogelwaarde) is door de KNVB per direct ingedeeld in de Hoofdklasse F. Het team van trainer Honny Claessens begon de competitie in de 1e klasse, waar het indruk maakte met een aantal opeenvolgende grote overwinningen. Omdat er een plekje vrij kwam in de hoofdklasse heeft de KNVB besloten het team een klasse hoger in te delen. Zaterdag 2 oktober speelt het team haar eerste wedstrijd in de hoofdklasse, tegen Zeelandia Middelburg JO19-1. In het JO19-1 team zijn twee spelers van Vogelwaarde actief: Justin Bakker en Sven de Clippelaar. De overige zestien spelers in de selectie worden geleverd door Hontenisse en HVV’24.

Het JO19-2 team, dat uitkomt in de 3e klasse, speelde afgelopen zaterdag ook haar tweede wedstrijd gelijk. Tegen de leeftijdsgenoten van Groede / Cadzand werd het 2-2. Het JO19-1 team herbergt elf spelers van VV Vogelwaarde, drie spelers van Hontenisse en krijgt wekelijks nog een aantal afvallers van JO19-1 mee.

Vogelwaarde, Hontenisse en HVV’24 zijn de samenwerking met de JO19 junioren dit jaar aangegaan, om op een hoger niveau te kunnen spelen. Met succes dus!