Vogelwaarde JO17-1 door teamwork langs nummer 3 Kwadendamme

Afgelopen zaterdag speelde de JO17 de op papier lastige wedstrijd tegen de nummer drie uit de competitie, Kwadendamme. Daarnaast had trainer Rob maar elf fitte spelers om mee te werken, vanwege een blessure bij Niels, die overigens de komende tijd nog niet beschikbaar zal zijn…

Snel doelpunt

De wedstrijd startte voortvarend door een goal van Michel in de eerste minuten. Michel’s felheid werd beloond met een goal tegen een nog wat slapende verdediging van de tegenstander, die opeens wakker leek te zijn geschud. De tegenstander was geschrokken van deze snelle goal en probeerde dat meteen te wreken, maar door goed verdedigend werk van Vogelwaarde, wat de verdediging onder leiding van Toby de gehele eerste helft volhield. Kwadendamme was aanvallend sterker door twee snelle spitsen, maar dit werd goed opgelost door een sterk spelend Pascal, Milan die zich de rol van verdedigende middenvelder goed opnam en een stabiele, maar zekere verdediging. De eerste helft werd verder nog opgeschrikt door een gele kaart voor Michel, die een lichte overtreding beging en het daar duidelijk niet mee eens was met de scheidsrechter en een gele kaart voor de tegenstander na fel doorgaan op Tom.

Teamwork

Tijdens de thee zagen de manschappen van aanvoerder Maikel de hoop stijgen om voor het eerst tijdens het seizoen de volle drie punten te behalen. Vogelwaarde hield de moed erin en ging verder waar het de eerste helft geëindigd was: als een team vechten voor de drie punten en daardoor de winst. Kwadendamme raakte in de stress omdat ze stuitten op een goede verdediging en maakten daardoor fouten waardoor Tom, die toch veel last heeft van zijn knie na de eerdere overtreding, het niet al te moeilijk kreeg. Vogelwaarde kreeg het wel even kort benauwd, toen er twee aanvallers van de tegenstanders na héél licht contact vielen in het zestienmetergebied, maar de scheids doorzag hun plan en liet het spel doorgaan. De tweede helft was aanvallend gezien minder dan de eerste, met een paar goede acties van Michel, Maikel en Tara. Het gevaarlijkste moment in de tweede helft was de actie van Pascal die subliem een paar man voorbijstak en zijn goede spel wilde belonen met een assist die net niet aankwam op plek van bestemming.

Op bezoek bij de koploper

Vogelwaarde hield stand en behaalde de eerste drie punten van het seizoen! Goed spel en teamwork zijn de sleutelwoorden die hier zeker op zijn plaats zijn. Volgende week de lastige uitwedstrijd tegen Kloetinge JO17-3, die overigens nog ongeslagen zijn! Hopelijk behoudt Vogelwaarde de vorm en kan rekenen op een goede uitslag! Tot volgende week!

Bastiaan