Koewacht klopt laks Vogelwaarde

Vogelwaarde leed afgelopen zondag een 1-3 nederlaag in de derby tegen RKVV Koewacht. De bezoekers waren grotendeels van de wedstrijd de baas en waren in de omschakeling dodelijk. Vogelwaarde speelde een matige wedstrijd en leed haar vijfde competitienederlaag, waardoor het zakte naar het rechter rijtje.

Op een koud sportpark beleefde Vogelwaarde een moeilijke middag. Hoewel het in de openingsfase veelal de bal had, wist het weinig dreiging te creëren. Daarentegen was Koewacht bij de eerste kans direct efficiënt.  Een hoge bal werd verlengd en achter de verdediging gelegd, waardoor de spits van Koewacht, met overtuiging, de 0-1 op het scorebord zette. Vogelwaarde kwam maar niet op gang en leed veel en onnodig balverlies. Koewacht profiteerde hier optimaal van en zette al snel de 0-2 op het scorebord. Het leek een kansloze middag te worden voor de groen-witten. Ruststand: 0-2.

Na de rust kon Vogelwaarde zich geen betere start wensen. Binnen 3 minuten wist het via Jeffrey Geers (rebound) te scoren: 1-2! Waar normaal gezien een aansluitingstreffer tot een wederopstanding leidt, was dit helaas niet het geval voor Vogelwaarde. Het wat futloze spel van voor de rust werd doorgezet en het spelbeeld bleef hetzelfde: scherp Koewacht, loerend op de counter en een wat idee-loze thuisploeg. De 1-3 maakte dan ook een einde aan de gedachte om nog een puntje te behalen vandaag. Dit was dan ook de terechte uitslag. Hopelijk kan Vogelwaarde zich volgende week herpakken; dan staat de altijd lastige uitwedstrijd op programma tegen Graauw 1.

Let op: aftrap om 14.15 op sportpark De Boomwaai!