Vogelwaarde glijdt verder weg

De zon ging weer onder voor Vogelwaarde 1. Uit in Graauw werd met 3-0 verloren van een gretigere tegenstander. De eerste helft was Vogelwaarde voetballend beter, maar stond het vizier niet op scherp. De tweede helft werd er meer op het middenveld gevoetbald dan in beide strafschopgebieden. Zodoende stond de 3-0 ruststand aan het einde van de rit nog steeds op het scorebord.

Gretig
Graauw liet vanaf de aftrap al zien feller te zijn dan Vogelwaarde. Ze wonnen meer duels, konden elkaar beter vinden en deze gretigheid resulteerde na een paar minuten voetballen al in de 1-0. De verdediging verslikte zich in de snelheid van de groen-witte rechtsbuiten, waarbij Bas kansloos was. Een paar minuten later stond ook de 2-0 op het scorebord, waarbij de nummer 12 van Graauw wederom de doelpuntenmaker was. Uit een krappe hoek kon hij de bal achter Bas leggen. Zo kon het dus dat mensen die uit principe pas om half 3 kwamen kijken, al 2 doelpunten hadden gemist.

Kansen
Vogelwaarde speelde net zo inspiratieloos als vorige week tegen Koewacht en liet zien dat het snakt naar de winterstop. Vogelwaarde kreeg een legio aan vrije trappen op de helft van Graauw, maar het vizier van de voorhoede stond niet op scherp. Ballen gingen ‘oog en waait’, waarbij doelman Martin Mouthaan ook zeker een sta-in-de-weg was. Aan de andere kant kwam een aanval over rechts van Graauw wel aan. De bal wordt door de lucht gegeven, waarbij de spits van Graauw de bal onhoudbaar achter Bas kon leggen. Vogelwaarde was toe aan de rust.

Tweede helft
Na de rust wilden Graauw en Vogelwaarde niet meer voetballen. Nieck Elderson was in het veld gekomen voor de geblesseerde Hidde en met Nieck kreeg Vogelwaarde nog 2 kansen, maar verder was het vat ver leeg. Er werd veel rond de middenlijn gevoetbald en veel spannends gebeurde er, op een paar vrije trappen na, niet. Zoals later op de avond nog eens verteld werd, hadden we nog uren kunnen voetballen zonder doelpunt.

Vogelwaarde is toe aan de winterstop en staat nu in de 1e periode op een 10e plaats, waarbij alleen Aardenburg, Rimboe en Terhole onder het eerste elftal staat. In de 2e periode moet uit een ander vaatje getapt worden. Vogelwaarde zal 5 januari nog spelen op het Soccer en speelt twee of drie oefenwedstrijden. Houd de site in de gaten voor de data! De eerste competitiewedstrijd van 2017 zal worden gespeeld op zondag 29 januari. Dan komt Rimboe op bezoek.