Nieuwjaars zaalvoetbaltoernooi voor onze jeugdleden

Zaterdag 7 januari was het weer zover. Onze start in het nieuwe jaar met het jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi voor onze jeugdleden, hun familieleden en de jeugdtrainers. Voorzichtig vanwege het gladde weer gingen wij op pad naar Kloosterzande naar de Hontenissehal. Uiteindelijk was iedereen aanwezig, waren de nieuwjaarswensen uitgewisseld en kon iets vertraagd om 9.45 uur de strijd beginnen.

Het ochtendprogramma werd gespeeld tussen 6 teams, wisselend in leeftijd van JO6 tot en met JO/MO11. Na de enthousiaste poulewedstrijden ging het uiteindelijk om de 3e en 4e plaats tussen Bayern München en Paris Saint-Germain. Bayern München won na strafschoppen. Ook om de 1e plaats werd fanatiek gestreden tussen Real Madrid en Barcelona. Na wederom strafschoppen werd de beker meegenomen door Real Madrid.

Hierna was het even tijd om op te warmen, althans voor mij dan toch want aan het tafeltje met tijdwaarneming was het niet zo warm in de zaal. Wat eten en het programma klaarleggen voor een nieuwe ronde in de middag….en door.

Vanaf 13.45 uur kwamen de jeugdleden van JO/MO13 tot en met JO19 aan bod. Hier waren ook genoeg inschrijvingen voor 6 teams en de poulewedstrijden gingen van start. Dapper werd er gestreden, zeker nu ook de volwassenen mochten scoren in tegenstelling tot het ochtendprogramma. Respect voor enkele jeugdige keepers die af en toe toch een aardig kanonschot op zich afgevuurd kregen. Uiteindelijk mochten Spanje en België voor de 3e plek strijden, een wedstrijd die door Spanje met 5-4 gewonnen werd. Nederland is met de beker gaan lopen na de finale, zij versloegen Frankrijk met 4-2 na een dappere strijd.

Het was een gezellige dag, er waren gelukkig geen zware blessures en het is zeker weer voor herhaling vatbaar.
Zet voor 2018 zaterdag 6 januari maar vast in de agenda, dan begint de strijd van voor af aan!