Vogelwaarde komt sterk uit de winterstop

Afgelopen zondag was Vogelwaarde de sterkere in de partij tegen Rimboe. De laagvlieger uit Brabant kwam op bezoek op het sportpark, maar kon geen potten breken. Vogelwaarde scoorde daarentegen 3 keer, waardoor er weer eens 3 punten konden worden bijgeschreven.

De trainer was onder de indruk van een aantal spelers de afgelopen weken, waardoor Michael de Nijs, Nieck Elderson en Werter de Haaij in de basis begonnen. Gelijk vanaf de aftrap was te zien dat d’n Bos de overhand had en van Rimboe slechts speldenprikjes te verwachten waren. Het was dan ook Kevin van den Branden die uit een rebound de bal achter de doelman van Rimboe legde na 8 minuten voetballen. Het duurde daarna een half uur voordat een voorzet door Jeffrey Geers hard ingekopt kon worden. Zodoende konden we met een 2-0 voorsprong gaan rusten, iets wat ons de laatste wedstrijden niet gegund was.

De tweede helft was wederom voor Vogelwaarde. Alhoewel Bas nog wel een aantal reddingen moest verrichten, vanwege slap verdedigingswerk en slechte communicatie, was het na een mooie voorzet van Nieck Elderson routinier Michael die de bal achter de vernieuwde doelman kon werken. Hierdoor stond de eindstand op het bord.

Volgende week spelen we wederom een belangrijke wedstrijd, uit op Hoofdplaat, hopelijk zijn jullie dan weer van de partij!