‘t Jiste wint ‘slechts’ met 2-3 na kansenregen

Gedurende de jaren dat ik elftalleider ben, heb ik nog nooit zoveel kansen niet in het doel zien gaan. Kansen te over, maar ‘helaas’ werd de wedstrijd slechts met 2-3 gewonnen. De 3 punten waren uiteraard welkom en zeer verdiend, maar er had meer in gezeten.

Nieck Elderson op dreef
Op een dag met veel miezer en een koude wind werd afgetrapt in en tegen Dwoafploate. De geel-zwarten hebben kwaliteit in moeten leveren vanwege schorsingen en spelers die met de trainer vertrokken, maar nog altijd moet er scherp gespeeld worden tegen deze tegenstander. Na 10 minuten had het (niet overdreven) al 0-5 kunnen zijn, maar Nieck, Rens en Martijn verzuimden te scoren. Rens en Martijn startten in de basis vanwege de afwezigheid van Jeffrey, vanwege een blessure. Trainer Marc hield Michael de Nijs aan de kant.

Na een aantal gemiste kansen van onze kant viel het doelpunt, volgens het aloude gezegde, aan de andere kant. Het was Hoofdplaat dat scoorde uit een hoekschop. Gelukkig was Nieck Elderson zo attent om de bal kort daarna aan de andere kant achter de Hoofdplaat goalie te leggen, waardoor we niet te lang tegen een achterstand aankeken. Een tijdje later gaf Martijn een mooie steekbal tussen Nieck en de doelman van Hoofdplaat, maar die verslikte zich in de bal, waardoor Nieck vrij in kon tikken. Zodoende werd er (na nog een legio aan kansen) met een stand van 1-2 gerust.

Strafschop
In de tweede helft was het nog steeds Vogelwaarde wat de klok sloeg. Bjorn Luijcks was op de rechtsback positie ingebracht vanwege een hamstring blessure bij Rob. Wederom genoeg kansen, waarbij Martijn, Nieck, Rens en Kevin bij betrokken zijn. Helaas geen geluk voor Vogelwaarde. Na een half uur spelen is het dan toch een doelpunt voor Vogelwaarde. Martijn van Passel mocht aanleggen van 11 meter, vanwege een handsbal voor een Hoofdplaat verdediger, wat de prima leidende scheidsrechter Geldof niet was ontgaan. Martijn verzuimde niet en zo kon het vlaggenschip de score uitbreiden naar 1-3.

Vogelwaarde kon de wedstrijd makkelijk uit  voetballen, maar dit werd verzuimd. Om de wedstrijd nog wat spanning te geven, stond de verdediging toe dat Hoofdplaat de aansluitingstreffer kon maken, door in de blessuretijd de 2-3 binnen te werken. Helaas voor de thuisploeg was het nog maar een minuut spelen. Vogelwaarde won daardoor nipt, maar dik verdiend van de geel-zwarten. Trainer de Kunder wist de zaak nog redelijk te relativeren door te zeggen dat zijn ploeg in ieder geval veel kansen kan creëren.

Sluis-thuis
Na de wedstrijd mochten we nog genieten van een typische West-Zeeuws Vlaamse tombola, die de gemiste kansen bijna deed vergeten. Volgende week spelen we thuis tegen angstgegner Sluis. De laatste keer dat tegen deze tegenstander werd gewonnen was op zondag 5 mei 2013, toen werd het 7-0 voor de groen-witten. Hopelijk kan het knopje om worden gezet en wordt de rood-witte formatie over de knie gelegd. We zien u graag voor deze wedstrijd!

Doelverdediger: Bas
Verdediging: Rudi, Kevin D, Rick, Rob