Pupil van de Week: Senne Piessens

Afgelopen weekend was ik pupil van de week. Ik had geluk, want het was mooi weer en Vogelwaarde moest voetballen tegen een goede ploeg. De tegenstander kwam uit Woensdrecht, heet WVV ’67 en stond tweede op de ranglijst.

Ik was best een beetje zenuwachtig en had geen idee wat ik mocht verwachten. Maar ik werd ontvangen door Wies en die stelde me gelijk gerust. Eerst naar het kleedlokaal om mijn tenue aan te trekken en daarna samen met de spelers van het eerste elftal naar de warming up. Dit was echt heel leuk, overpassen, meelopen en oefeningen doen. En vooral het inschieten van de keeper Bas was super cool. Ik heb goed opgelet want ik hoop dat ik ooit ook in het eerste van Vogelwaarde mag keepen. Daarna samen het veld op en de toss doen. Die heeft WVV verloren en ik hoopte dat de wedstrijd eenzelfde uitslag kreeg.

En dan de wedstrijd, die was super spannend. We kwamen in de eerste helft met 3-0 achter, maar bij rust was het al weer 2-3. Ik vond dat Vogelwaarde echt beter was dan WVV. Dat vond eigenlijk iedereen, behalve de trainers van de ploeg uit Woensdrecht. En ook die grensrechter was maar een beetje vreemd. Die moet toch alleen opletten wie mag ingooien of als er buitenspel is? Maar die was ook steeds aanwijzingen aan het geven en volgens mij had hij er niet veel verstand van.

Na de rust werd het snel 3-3 door een prachtige vrije trap van Martijn. Dik terecht!! Ondanks we ook in de tweede helft veel beter waren en wij de ploeg flink hebben aangemoedigd vanaf de bank, hebben we toch verloren. In de 83e minuut scoorde WVV bij een counter. Dat was flink balen. Dat hadden we niet verdiend. Als alle kansen waren benut hadden we vast met 7-5 gewonnen. Dat was nog eens een mooie uitslag geweest.

Ik kreeg na afloop nog een mooi bedankje van de aanvoerder en een bemoedigend knikje van de trainer. Dat maakte het verlies toch een beetje goed.

Ik wil heel graag iedereen hartelijk bedanken voor de hele mooie en leuke dag. En in het bijzonder een speciaal bedankje voor Wies. Je doet dit super goed. Ik wens jullie nog veel succes tijdens de rest van de competitie en kom zeker nog een keertje kijken, maar dan moeten jullie wel winnen!!

Groetjes Senne.