Zaterdag 27 mei: Bert vd Meijden Jeugdtoernooi

Zaterdag 27 mei aanstaande is het weer zover: het 19e Bert van der Meijden Jeugdtoernooi wordt dan afgewerkt op de velden van VV Vogelwaarde. Ondanks dat het toernooi dit jaar iets kleiner van opzet is dan voorgaande jaren, zal de sportiviteit er niet minder om zijn! Met 37 jeugdteams uit Nederland en België belooft het weer een voetbalrijke dag te worden. In totaal mogen we zaterdag 27 mei circa 400 spelers begroeten op onze velden.

Programma 2017

• 09.30 – 12.30 uur
    • JO15 (5 teams)
    • JO13 (8 teams)
  • 13.00 – 17.15 uur
    • JO11 (6 teams)
    • JO9 (12 teams)
    • JO6 (6 teams)

Bekijk hier het programmaboekje.

Volop vertier!
Net als andere jaren wordt ook aan de toeschouwers gedacht. Tussen veld 1 en 2 komt een grote tent te staan met een gezellig terras, zodat bezoekers de wedstrijden onder het genot van een drankje kunnen volgen. Voor de jongste jeugd zijn er leuke attracties, er is muziek, een hamburgerkraam, een grote loterij met leuke prijzen en een gezellig terras.

Hinder
Omwonenden kunnen zaterdag 27 mei van 08.00 tot 18.00 enige hinder ondervinden, in de vorm van geluid en verkeersdrukte. Om een vlotte verkeersdoorstroming in de Bossestraat te kunnen garanderen geldt tijdens het toernooi een parkeerverbod in de Bossestraat aan de zijde van het voetbalveld, vanaf de Elzenstraat tot de Kastanjestraat. Wij hopen op het begrip van onze dorpsgenoten en zullen er alles aan doen om de hinder tot een minimum te beperken. Mocht je tijdens het toernooi vragen hebben of ernstige hinder ondervinden, dan kun je contact opnemen met de organisatie via het telefoonnummer 0114-671428.

Bereikbaarheid en contact
Het sportpark van VV Vogelwaarde ligt aan de Bossestraat 46 in Vogelwaarde. Een routebeschrijving naar het sportpark vind je hier. Heb je vragen over het Bert van der Meijden Jeugdtoernooi, neem dan contact op met de toernooiorganisatie door een e-mail te sturen, of bel naar +31 (0)6-20142236.

Over Bert
Bert van der Meijden wordt niet zonder reden ook wel Mister Vogelwaarde genoemd. Nadat Bert in 1948 uit Indonesië terugkwam ging hij eerst bij Hontenisse maar niet veel later bij VV Vogelwaarde onder de lat staan. In 1958 werd hij er trainer. Hij bleef dat tot het seizoen 1975-76. Hiermee is hij een van de langstzittende trainers in Zeeland en misschien wel in Nederland. Onder Bert van der Meijden groeide de vereniging naar het hoogste niveau in Zeeland. Nadat Bert ‘klaar‘ was met het eerste bleef hij nauw betrokken bij de vereniging. Zo bleef hij de A junioren nog lang trainen en was hij in allerlei functies betrokken bij onze vereniging. Het is daarom ook dat in 1997 werd besloten om het jeugdtoernooi voortaan doorgang te laten vinden onder de naam Bert van der Meijden jeugdtoernooi als eerbetoon aan het icoon van VV Vogelwaarde. Bert van der Meijden is op 15 oktober 2000 overleden op 75 jarige leeftijd.