3e wint overtuigend dankzij tactische meesterzet TD van Delft

Vragen, vragen vragen. Het waren vooral vragen waarop TD van Delft met een sluitend antwoord moest komen voor de uitwedstrijd tegen Clinge. Is Sander er eindelijk doorgevallen? Mag Bram nog aanvoerder zijn? Komt Artjan het beste als linksback of rechtshalf uit de verf? Wie mag de penalty’s nemen? En hoe gaan we Clinge na twee eerdere gelijke spelen eerder dit seizoen in de luren leggen?

De oplossing lag opgesloten in de vrijdagtraining. Met uiteraard een forse opkomst van het terde. Deel 1 van de tactische meesterzet was om krachten te sparen tijdens de eindpartij, deze keer ‘jong’ (jeugdig, onbezonnen, zien het (nog) niet) tegen ‘oud’ (rijp, ervaren, strategisch denken).
Oud had de nadrukkelijke opdracht gekregen de stramme benen stil te houden. Gevolg was een eclatante overwinning door ‘jong’. De 11-1 overwinning werd begroet alsof het lek boven was. De oude sluwe vossen wisten wel beter…..

Daarnaast werd er voor de wedstrijd zowaar een tactisch praatje gehouden. Gelukkig was er voor deze gelegenheid muziek die dit geneuzel overstemde. Tactisch lullen terwijl je 500 jaar aan ervaring in het veld hebt staan… goed geprobeerd! Uw verslaggever begreep tussen de baslijnen door dat Sander onderdeel werd van een versterkt (lees nog meer overbevolkt) middenveld, goed als hij is in de kleine ruimte. Voor de rest weinig nieuws onder de zon. Achterin de boel dichthouden en voorin scoren. Bram mocht gewoon aanvoerder zijn en over penalty’s werd niet gepraat (of misschien tijdens de oench, oench, oench).

De eerste helft liet zich samenvatten in twee woorden, ‘tactisch’ en ‘steekspel’. We vermoeden dat deze helft verplicht kijkvoer wordt voor de TC1 cursus. Wat de 22 acteurs lieten zien was van een tactisch hoogstaand niveau. Vanuit Vogelwaarde perspectief wachten op de fout die in de reserve 6e klasse toch wel komt, razendsnel (haha) omschakelen en als een mes door de warme boter heen snijden. Helaas was het mes bot en de boter te laat uit de vriezer gehaald… O ja, Bart heeft een gat in de lucht geschopt, meerdere malen. En de keeper had nog een puike redding paraat. Aan de andere kant wat speldenprikken vooral uit spelhervattingen. We gingen dus met de brilstand de rust in.

Bart werd in de rust vervangen door de huis DJ. De tweede helft liet zich samenvatten door één woord ‘knotsgek’. Onder het mom ‘iedereen kan scoren’ werden er maar liefst 6 doelpunten gemaakt! Clinge leek na de eerste helft mentaal gesloopt en Vogelwaarde kon hierdoor naar hartenlust scoren in de tweede helft. Toen de stofwolken waren opgetrokken stond na wederom een sportieve pot voetbal een fraaie 1-5 op de borden. Uw verslaggever kon zijn ogen niet geloven en kan derhalve niet met zekerheid zeggen wie de doelpuntenmakers waren. Daarom onthoud ik me hier even van. De lijst van Marc zal te zijner tijd uitsluitsel geven. Ik vermoed wel dat er voor de tweede wedstrijd op rij meerder aanvallers bij betrokken waren. Een unicum dit seizoen! (Red.: Gelukkig was uw webmaster wel bij de les. Het waren good old Harold, Koentje 0.0, huis DJ Dijardas en tweemaal de spits die pas vorige week voor het eerst dit seizoen tot scoren kwam)

Komend weekend gaat de zomertijd in voor de spelers in de winter van hun carrière. D’n SDO zal dan het plaatselijke sportpark bezoeken, extra brede dug-outs zijn inmiddels in bestelling geplaatst.
Komt allen tezamen omstreeks 11:30 uur (nieuwe tijd) om al dit moois te aanschouwen! Kaartjes zijn te verkrijgen via de bekende verkoopadressen.