3e: Nachtelijke escapades linksback nekken terde in titelrace

Dit weekend stonden er maar liefst 2 wedstrijden op de rol voor de jongens van het Terde. Vrijdagavond kwamen de Kloorianen op bezoek, gevolgd door de return zondag in het Prinsenbos.

Een echt derbyweekend dus! Zoals dat bij derby’s gaat stond de hele week al in het teken van deze titanenstrijd. Over en weer werden op de sociale kanalen plaagstootjes uitgedeeld en de verhoudingen op scherp gezet. We waren er klaar voor!

Voor TD van Delft was het een uitdaging om tweemaal een fit elftal op de been te brengen gezien de hersteltijd van de gemiddelde Terde speler zo’n 5 werkdagen bedraagt. De bezoekers leken vrijdag een stuk jonger en kwieker uit te zien dan normaal. Wat bleek, coach (en tevens bestuurslid van de VVV) de Kort van Kloorianen 2 wilde (waarschijnlijk aangemoedigd door alle enthousiaste verhalen van zijn mede bestuursleden) een aantal van zijn spelers wel eens echt testen. Helaas voor hen bleek het niveau toch wat te hoog gegrepen met logische blessures tot gevolg.

Op dinsdag voor de derby viel het kwartje bij TD van Delft tijdens de wedstrijd Ajax – Juventus. Maar waarom jezelf beperken tot een van deze ploegen? De tactiek was om kort voor rust en direct na rust te scoren en verder krachten te sparen. Tijdens een ingelaste woensdagtraining werden spelpatronen en automatismen verder aangescherpt, dit moest goedkomen!

De volgende elf mochten de krachten sparen: Jop in de goal. Wilco – Bram- TD van Delft zelf en Artjan achterin. Kaj – Carlo – Harold en Sebastian op de midden en voorin de herboren Sander en eveneens herboren Dijardas.

De eerst 44 minuten waren conform plan voor de bezoekers. Op slag van rust bewees Dijardas dat de diepte-investering in een buitenspelcursus het geld meer dan waard was door wederom randje buitenspel de keeper te omspelen en de 1-0 binnen te prikken.

In de rust werden de looplijnen vanaf de aftrap nog eens op de muur geprojecteerd. De opdracht was duidelijk. Ook nog wat wissels.
De bal werd bij de aftrap teruggelegd. Er volgde een lange peer naar boven. Sander won zijn duel en Dijardas werkte binnen. 2-0. Vervolgens op routine uitspelen en klaar is kees. Helaas moesten we door het jeugdig enthousiasme van de tegenstander (veel) meer krachten verspelen dan gewenst. O ja, de Kloorianen maakten ook nog 2-1. Na de wedstrijd werden voedingsschema’s uitgereikt om het herstel te bevorderen. De vochthuishouding op peil houden was hierbij cruciaal!

De return op zondag

De return werd midden in de nacht afgewerkt in het Prinsenbos waardoor onze helden om half 9 moesten verzamelen! Een niet nader te noemen evenement zorgde ervoor dat uw linksback van dienst om kwart voor 9 uit zijn bed moest worden getrommeld. Om 00:55 uur maakte hij duidelijk nog geen aanstalten om naar huis te gaan (zie foto)! Maar goed, hij bleek deze dag als onmisbaar te worden gezien (want had de tenues gewassen). Met de vochtbalans en eigen stand enigszins uit het lood mocht hij dus toch meedoen van de TD. Ook Koen was weer in genade aangenomen. Stram, stijf en wat niet meer mochten de volgende elf starten: Jop in de goal. Achterin, Bram, TD van Delft zelf en Artjan (van horen zeggen). Op de midden Seppe, Carlo, Harold, Sebastian en voorin Dijardas en Sander. De rechtback is me even ontgaan (echt).

Uw verslaggever zou graag vele mooie woorden aan deze wedstrijd weiden. Wat ik bewust heb meegemaakt volgt hieronder (met dank aan de voetbal.nl app voor de correcte uitslag).

Vogelwaarde oogde bleu (sommigen blauw) en vermoeid. Om het allemaal nog erger te maken moesten we ook nog op kunstgras. De Kloorianen waren gelijkwaardig, maar toch kwam Vogelwaarde op voorsprong. Net als vrijdag bediende Sander Dijardas met een scherpe steekpass en rondde laatstgenoemde beheerst af. Het wordt nog eens wat met dat duo. Lang duurde dit niet want nog voor rust kwamen de Blauw witten op gelijke hoogte. Carlo viel de eerste helft geblesseerd uit. Roy was zijn vervanger. In de rust werd Dijardas teruggezet naar het tweede die een veld (wel op echt gras) verder aan het spelen waren. Mitchel was zijn vervanger.
De tweede helft was een soort kopie van de eerste, maar dan net andersom. Dit keer kwam Klooster op voorsprong en Vogelwaarde kwam weer gelijk. Een prima corner van Sebas werd door Sander met het hoofd op Harold gecaramboleerd, die van dichtbij raak kon koppen. Helaas bleef het hierbij.

Door het gelijke spel loopt Koewacht weer twee punten uit waardoor we het niet meer in eigen hand hebben. We mogen nu drie weken bijkomen om 5 mei op bezoek te gaan bij d’n SDO’63.
Tot dan!