Dames halen punt op in Bergen op Zoom

Om 10:00 zijn de dames verzameld op het terrein van VV Vogelwaarde. De wedstrijd tegen DOSKO staat op het programma. Na de 3-0 winst van twee weken geleden, wilde we natuurlijk ook de 3 punten pakken in Bergen op Zoom. Onze buschauffeur had er in ieder geval zin in, zóveel dat de achterdeur van de bus nog niet gesloten was bij vertrek en ze onze trainer plus tenues achterliet op het terrein.

Met 12 speelsters én een trainer kwamen we aan in Bergen op Zoom. De wedstrijd begon en Vogelwaarde creëerde meteen kansen. De eerste helft zorgde ook voor weinig problemen voor onze keepster. Onze spits Chloé kreeg de bal en speelde deze terug op Dagmar die deze richting goal schoot. De keepster van de tegenpartij dook hier wat ongelukkig overheen en zo werd de stand 0-1. DOSKO was fel en duwde onze speelsters ruw aan de kant. De scheidsrechter hielp hier niet bij. Deze man op leeftijd, die zowel problemen aan zijn oren als aan zijn zicht had, floot partijdig. De mensen aan de kant konden mee turven hoe vaak er ongestraft ‘hands’ werd gemaakt. Aan beide kanten bleven de kansen komen maar uiteindelijk bleef de stand bij rust 0-1.

In de tweede helft speelde DOSKO weer fel. Een speelster van DOSKO brak door en deze bal werd in het 16 metergebied CORRECT weggewerkt door de verdediging. Helaas dacht de scheidsrechter hier niet zo over en kreeg de tegenpartij een penalty, 1-1. Met nog een kwartiertje op de klok moesten we hier natuurlijk nog verandering in brengen. Door miscommunicatie tussen de keeper en een verdediger van DOSKO werd er een corner veroorzaakt voor Vogelwaarde. Dagmar schoot deze precies voor de goal waar Amber op de perfecte plek stond voor nog een laatste tikje in de goal, 1-2. De tegenpartij gaf niet op en creëerde veel kansen voor onze goal, de laatste 10 minuten werden vooral op onze helft gespeeld. In de laatste minuten werd er na een schot op de keepster in de rebound toch nog een goal gemaakt, niet veel later werd er afgefloten met eindstand 2-2. Het is een tegenslag, maar er zat helaas niet meer in.

Op dit moment bezetten we terug de 5e plek. We hebben nu even 2 zondagen rust en dan gaan we er op 5 mei weer tegenaan. We moeten dan weer naar Bergen op Zoom, maar dit keer voor een wedstrijd tegen Nieuw Borgvliet VR1.