Ondertal Vogelwaarde knokt zich naar punt in Breskens

Na 15 minuten spelen zag het er wederom niet rooskleurig uit voor Vogelwaarde, maar de ploeg heeft geknokt voor wat het waard was en een gelijkspel uit het vuur kunnen trekken.
Van tevoren viel er in Breskens al één ding op, het veld lag er niet best bij en onze meegereisde consul bezigde weer één van zijn stokpaardjes, die hieronder uiteengezet is:

1Knol∙len∙veld
Definitie: slecht veld, paardenwei, meestal te vinden in Breskens
Voorbeeld: “Wat heeft Breskens een knollenveld!”

In het begin van de wedstrijd was het voor beide teams aftasten. Trainer De Kunder had wederom een verrassing uit de hoge hoed getoverd, waar Martijn in de spits mocht plaatsnemen en Jasper op de half positie werd geposteerd. Daarnaast was Breskens niet in goede doen met een aantal schorsingen en blessures. Het was echter wel dat Breskens wat in het zadel werd geholpen. De spits kwam in contact met Rob en ging vrij gemakkelijk naar de grond, waarop de scheidsrechter Rob een rode kaart presenteerde. Het strijdplan ging wederom de prullenbak in, maar de strijd bleef op het veld.

Alle kansen van Breskens werden óf gemist óf goed door de verdedigers weggewerkt. Vogelwaarde stond als een huis en kon ook enkele speldenprikjes uitdelen maar toch werd de thee opgezocht met een 0-0 stand.

Na de rust zagen we eenzelfde Vogelwaarde, waar Breskens goed afgestopt werd, maar ook onder druk gezet op sommige momenten. Zo hadden gedurende de tweede helft Jasper, Jeffrey en de ingebrachte Nieck Elderson flink wat kansen. Na een half uur spelen lag de bal voor de tweede keer deze wedstrijd achter Bas in het net, maar de spits van de black/white army werd teruggefloten voor buitenspel.

Na bijna 90 minuten knokken op het veld in Breskens waren het dezelfde Jeffrey, Jasper en Nieck die zich onsterfelijk hadden kunnen maken door een 3 tegen 1 situatie uit te spelen, maar helaas was de verdediger van Breskens de jongens te slim af en bleef de brilstand op het bord staan.

De voltallige technische staf heeft vol trots naar de wedstrijd gekeken. Chapeau mannen!

Na dit gewonnen punt mogen de groen-witten volgende week maandag (i.v.m. pasen) aantreden in de eenhoornstad. De mannen van Oostburg zijn aan een sterk seizoen bezig en hebben afgelopen zondag met 1-6 gewonnen van Hulsterloo. Kan het vlaggenschip deze tegenstander van formaat ook afstoppen? We zien het volgende week!