Jeffrey Geers schiet Vogelwaarde naar overwinning

Waar Vogelwaarde na de wedstrijd tegen IJzendijke de hoop bijna verloren had op een nacompetitie-ticket, kwam deze hoop na de wedstrijd tegen Koewacht volledig terug. Aanvankelijk zagen de groen-witten Koewacht na een 2-0 voorsprong langszij komen, maar het was Jeffrey Geers die Vogelwaarde naar de 3-punter schoot.

Waar Vogelwaarde een heel seizoen een patent leek te hebben op vroeg achter komen te staan, was het deze keer Koewacht die binnen 3 minuten mocht vissen. Een mooie steekbal kwam bij Jeffrey terecht, die beheerst raak schoot: 1-0. Later was het ook Nieck Elderson die de bal van dichtbij achter keeper Bonte legde, waardoor Vogelwaarde op rozen leek te zitten. Ze maakten het zichzelf echter nog behoorlijk moeilijk, door Koewacht tot 2-2 terug te laten komen. Een bal uit het niets, zorgde als een duveltje uit een doosje voor de 2-1, terwijl een tiental minuten later de bal wederom achter Bas lag. De rust werd dan ook met een 2-2 stand ingeluid.

Na de rust (waar Randy voor Sven in het veld was gekomen), was het spelbeeld wederom gelijk opgaand. Zowel Koewacht als Vogelwaarde kreeg een aantal kansen, waarbij Randy de grootste kans op zijn schoenen had. Een vrije trap van de zijkant kwam van de keeper terug voor Randy zijn linker, die met een harde pegel op doel schoot. De sluitpost van de rood-gelen was echter bij de les en kon de bal nog tot corner tikken.

Even later was er dan toch reden tot juichen, toen Jeffrey Geers de bal voor de tweede keer deze wedstrijd binnen schoot. Ontlading alom, maar een verdiende overwinning voor de groep van trainers De Kunder en Koekoek.

Komende zondag reist Vogelwaarde af naar METO in Hoogerheide. In de thuiswedstrijd eindigde het duel in 0-0, dus hopelijk hangt er weer wat moois in de lucht. De week erop komt Groede op bezoek. Het kunnen zomaar eens een mooie twee weken worden!