Koewachts rookgordijn wordt Terde fataal

Op moederdag stond de voorlaatste wedstrijd op de planning en wat voor één! Bezoekers Koewacht 3 konden bij een overwinning de platte kar op. Terde had door het gelijkspel van afgelopen week nog een 0,0001% op een enorme stunt waar we er deze week helaas een paar van voorbij hebben zien komen.

Voor TD van Delft was het weer wat gepuzzel deze week. Maar uiteindelijk konden we 14 spelers verwelkomen waaronder een nakomertje van het tweede (volgende keer graag gewoon op tijd komen bij Mik 😉 ).
In de goal mochten we deze wedstrijd doelman nummer 7 verwelkomen in de vorm van Randolf. Randolf, we hopen dat je jezelf snel in slaap hebt gehuild vannacht en niet te lang wakker hebt gelegen, normaal zijn we echt niet zó slecht…..

De opstelling: Randolf in de goal, achterin Seppert, Bram, TD van Delft en Artjan. Op de midden Roy, Harold, Koen en Sebastian en voorin Sander en Bart.

Nadat we hup hup Harry hadden ontdaan van zijn steunkousen konden we aan de match beginnen. Dat tegenstander Koewacht een uitgekiend tactisch plan had uitgedokterd bleek al bij aanvang toen ze (letterlijk) een enorm rookgordijn op trokken. Nadat we met enige vertraging waren vertrokken was het ’t Terde dat een veldoverwicht had. Helaas bleek de regel 6 corners = penalty vandaag niet te gelden anders waren we ongetwijfeld (alhoewel…..) op voorsprong gekomen. Koewacht bleek daarentegen een stuk efficiënter te zijn door een foutje in de Terde verdediging genadeloos af te straffen en de eerste de beste mogelijkheid in een doelpunt om te zetten.
Vogelwaarde leek daarna op een gelijke stand te komen maar een bal van Bart werd van de lijn gehaald door een verdediger. Even later mocht ’t Terde aanleggen voor een vrije trap op kansrijke positie. Deze werd vakkundig door Artjan in een baan om de aarde geschoten (Kelderklasse waardig materiaal indien gefilmd). Even later bewees hij weldegelijk een vrije trap laag te kunnen houden. Helaas voor de groen witten was dit een vrije trap op eigen helft die tegen een tegenstander werd aangeschoten. In de counter hieruit volgend kroelde TD van Delft iets te nadrukkelijk met de tegenstander met een terechte penalty tot gevolg, 0-2. Een 10tal minuten voor de rust moest Roy het strijdtoneel verlaten met een blessure. Gelukkig lijkt het achteraf mee te vallen. Waar eerst gevreesd werd voor een knieblessure lijkt het ‘slechts’ een spierscheuring/ verrekking te zijn. Hij werd door een mengeling van Vogelwaarde en Koewacht begeleiding (waarvoor dank) van het veld gedragen, Mitchel was zijn vervanger.

In de rust kregen we een samenvatting van Liverpool – Barca en Ajax – Tottenham op de beamer voorgeschoteld, motto: alles is nog mogelijk!

’t Terde kwam wat feller uit het kleedlokaal en dwong een aantal kleine mogelijkheden af en kreeg ook diverse mogelijkheden. Een bal van Mitchel belande op de paal, Bram had de pech dat een bal op de lat landde (2x) en de inzet van Sander werd gered door de keepert. De grootste kans om de aansluitingstreffer te maken was na ongeveer 25 minuten toen ’t Terde een al dan niet terechte penalty kreeg. Harold had zichzelf ten doel gesteld deze wél binnen de palen te schieten, dit lukte vrij aardig al is praktisch recht door het midden misschien ook niet de beste optie…. Het bleef dus bij 0-2. Inmiddels had Bart het strijdtoneel verlaten voor Dijardas.

Nadat de (volgens TD van Delft) slechtste spelers het veld hadden verlaten bleef de wedstrijd in evenwicht. Abdel en Wilco waren overigens de vervangers.

Koewacht toonde zich deze middag wel dodelijk efficiënt door een vrije trap in de rebound de 0-3 binnen te frommelen. Gezien het spelbeeld wellicht wat veel van het goede maar daar hadden we weinig aan. In de slotfase was daar nog de 0-4 toen de plaatselijke koeienboer binnen de befaamde lijnen struikelde over een polletje. De verder prima leidende scheidsrechter zag er een pingel in die wel zuiver werd ingeschoten. 0-4.

Na nog een hoop wissels aan Koewacht zijde floot de scheids op zijn fluit, kwam er een einde aan een sportieve pot voetbal en mocht Koewacht zich tot de terechte kampioen kronen. Mede namens ’t Terde nen dikken proficiat!

Conclusies en adviezen etc. na de wedstrijd:

• 80% is niet voldoende;
  • Mocht er maandag omstreeks 12u lokale tijd een flits worden waargenomen, niet schrikken waarschijnlijk komt de bal die Artjan gelanceerd heeft weer terug door de stratosfeer naar beneden;
  • We zijn weer4 wedstrijden onderweg…. Er is vast wel iemand die weet wat ik hiermee bedoel 😀

Over twee weken mogen we het seizoen afsluiten en wel uit op Graauw tegen het lokale derde elftal waarna we een zomer zelfreflectie voor ons hebben. Tot dan!

AL