Dames pakken winst in Hoogerheide

Om 8:15 staan de dames klaar voor de wedstrijd tegen METO in Hoogerheide. We vertrekken met veel regen, maar onze buienradar geeft aan dat het net voor aanvang van de wedstrijdweer droog gaat worden, zodat we in ‘het zonnetje’ kunnen gaan voetballen…

We beginnen aan de eerste minuten van de wedstrijd en al snel zitten we in de gietende regen. Het duurde even tot we in het spel kwamen, dit was voornamelijk omdat we even aan het kunstgrasveld moesten wennen. De stand bleef lang 0-0 tot er een overtreding werd gemaakt op Dagmar. Omdat de vrije trap gunstiger was voor een linkspoot, nam Kim deze vrije trap en schoot de bal in de verre hoek. Hierna werd er veel druk gezet door METO en belandde er een langeafstandsschot van de tegenstander net op de lat. Gelukkig kwamen we net een minuut voor rust door een goed opgebouwde aanval op 0-2 door Dagmar.

Na een wat lange rust, en in de nog steeds stromende regen, begonnen we aan de tweede helft. Onze topscoorster, Amber, was ‘ON FIRE’! Na ongeveer 20minuten speeltijd vloog de ene na de andere bal in de goal. Ze heeft 3 ballen in het net weten te krijgen! Dit bracht de stand op 0-5. Maar METO gaf niet op en gooide alles in de strijd om nog een doelpuntje te kunnen maken. Ze kwamen bij het doel en schoten de 1-5 over de keepster heen in de goal.

Het fluitsignaal klonk, de eindstand bleef 1-5 en ook de regen stopte.

Door onze winst, bezetten we de 4e plek. Ook Roosendaal wil graag deze plek bemachtigen, daarom is de wedstrijd van volgende week van groot belang. We spelen zondag thuis tegen de koploper Grenswachters VR1 om 10:30, tot dan!