Vernieuwd JO8 team pakt volle buit

Na een wisselvallige bekercampagne (twee nipte nederlagen en een gelijkspel) stond voor het sterk vernieuwde JO8 team zaterdag de eerste competitiewedstrijd in de 3e klasse op het programma. Terneuzen JO8-3 werd op Sportpark de Vliegende Hollander met 6-10 verslagen.

Het JO8 team is sterk vernieuwd deze zomerstop. 6 spelers van het oude team schoven door naar JO9. De leegte die zij achterlieten werd opgevuld door 6 nieuwe talenten uit het JO7 team: Abdallah, Saleh, Job, Pim, Niek en Lemis vormen nu samen met oudgedienden Ian, Anaïs, Tijn en Liam de equipe van trainers Sander, Sander en Gino. Laatstgenoemde staat nog voor de groep zonder jas, maar dat mag de pret niet drukken.

Het was nog even wennen in de eerste wedstrijden. Laten we dat voorop stellen. De nieuwelingen speelden voor het eerst op een kwart veld, met grote goals en keeper. Dat is natuurlijk wel wat anders dan op een klein veldje, zonder keepers en met kleine goals. Aan enthousiasme, inzet en leergierigheid echter geen gebrek. De mouwen werden al tijdens de eerste bekerwedstrijd goed opgestroopt. Er werd gelijk gespeeld tegen Steen, maar helaas verloren van Terneuzen en Terneuzense Boys. Maar dat er potentie in zit, was al snel te zien.

De competitie, daar draait het natuurlijk allemaal om! En ondanks dat er bij de pupillen geen uitslagen worden gepubliceerd en standen worden bijgehouden, is winst natuurlijk altijd het streven. Met die instelling reisde het team afgelopen zaterdag af naar Terneuzen. De ploeg waar vorige week in eigen huis nog tamelijk kansloos van verloren werd voor de beker…

Het was een wereld van verschil. Waar we vorige week erg tam voor de dag kwamen en alle spelers vooral rondzwierven over het veld, werd er nu best aardig gespeeld! Tijn (1e helft) en Lemis (2e helft) stonden hun mannetje in de goal, maar bleken als spelers ook nog eens een neusje voor de goal te hebben! Liam en Pim vormden een sterk verdedigend duo mét drang naar voren. Job en Saleh schuwden geen enkel duel. En Abdallah, Anaïs en Ian werkten keihard om de opbouw van de tegenstander te ontwrichten. Het resultaat mocht er zijn: een dik verdiende 6-10 overwinning.

Maar nog belangrijker: er was enorm veel spelvreugde! High fives en knuffels na doelpunten, handjes en excuses aan de tegenstander na een overtreding en geen gemopper op elkaar. Zo hoort het te zijn! Aan de trainers de taak om de techniek, looplijnen, en spelopvatting van de pupillen de komende maanden nog verder te verfijnen. 😉