Geweldige seizoensstart voor dames

We zijn weer begonnen met een nieuw seizoen, en hoe!? Zondag stonden we alweer klaar voor onze 3e wedstrijd van het seizoen, de eerste 2 wedstrijden werden met grote cijfers gewonnen. METO VR1 werd met 11-0 verslagen en vorige week was de uitwedstrijd tegen VR2 van Nieuw Borgvliet, dit werd een 12-0 overwinning.

Na deze grote overwinningen stond er volgens de cijfers van vorig seizoen, een sterkere tegenstander WVV’67 VR1 aan de aftrap. We begonnen goed aan de wedstrijd en zetten de tegenstander al snel vast, en we lieten de bal goed rondgaan. Het duurde dan ook even voordat dit in de stand duidelijk werd, na een mooie aanval werd de 1-0 binnengeschoten door Amber. De tegenstander probeerde voetballend onder onze druk uit te komen, maar echt gevaar kwam er niet uit voort. Laura en Zoë hielden de buiten spelers heel kort, en zodoende kwamen er voor de spits geen bruikbare ballen. Bianca die al 2 keer de nul had gehouden bleef op haar hoede, en de spaarzame kansen die de tegenstander kreeg waren ook nu geen probleem. Een minuut of 12 voor de rust werd het dankzij onze ‘topfitte’ spits Chloé 2-0 na weer een goed uit gespeelde aanval. De tegenstander kreeg enkele corners, die werden door Bianca en Ariël onschadelijk gemaakt. Alle dames waren goed bij de les en zo bleef het tot aan de rust 2-0.

Na de rust verwachtten we een fellere tegenstander, toch werd het 3-0 door nog een goal van Chloé. Na een overtreding op een speelster van WVV kreeg een speelster van WVV een gele kaart voor commentaar op de leiding en na verder commentaar haar 2e gele kaart dus rood. Hier was WVV het niet mee eens, maar na een korte afkoelperiode werd de wedstrijd hervat. WVV kwam op 3-1 uit door een goed uitgespeelde aanval, maar de dames gaven niet op en vrijwel direct was de 4-1 gemaakt door Elodie. We waren direct weer goed bij de les en zetten de tegenstander weer onder druk, waarna uiteindelijk ook de 5-1 werd gescoord door Amber. Dat was tevens de eindstand.

Volgende week om 10:00 spelen we een inhaalwedstrijd tegen Rimboe deze tegenstander staat 1 plaats lager op de ranglijst, met ook een behoorlijk doelsaldo en net als wij 9 punten.