Dames pakken winst in spannende derby tegen HVV’24

Op zondag 3 november stond voor de dames de derby tegen Hulst op het programma. De dames hebben al een tijdje niet gewonnen van HVV’24, dus werd het deze zondag toch wel eens tijd. Eerder dit seizoen kwamen ze HVV’24 al tegen in het bekertoernooi. Toen werd er gelijkgespeeld. De dames hadden er dus volop vertrouwen in dat ze deze zondag de winst zouden binnenhalen!

“Deze wedstrijd mochten we voor het eerst onze nieuwe tenues aandoen, met dank aan onze sponsor ‘Recreatiecentrum de Vogel’. De teamfoto’s werden gemaakt en na de warming-up begonnen we om half 11 aan de wedstrijd. Vanaf minuut 1 wisten we dat we alles moesten geven, het was zeker geen makkelijke tegenstander. Er werden door ons veel kansen gecreëerd, aanvallen werden mooi opgebouwd, maar de ballen vlogen helaas niet in het net. In de verdediging zorgde onder andere Elodie ervoor dat de aanvalsters van HVV’24 niet in de buurt van onze goal kwamen. Eind eerste helft viel er helaas toch een gat en werd deze kans gelijk benut door HVV’24. Dit betekende een 0-1 ruststand.

Na de rust gingen we er weer voor de volle 100% tegenaan. Vrijwel meteen zorgde dit voor de gelijkmaker door Dagmar. Dit gaf ons goede moed! We bleven druk zetten en zetten Hulst goed vast. Een kwartier voor tijd viel de 2-1. Een mooie voorzet van Melanie werd door Amber met een laatste tikje in het net gewerkt. Deze stand wisten we vol te houden, de 3 punten bleven op Vogelwaarde!

Dit moest natuurlijk gevierd worden. Omdat ook onze Nina jarig was hebben we geproost (en gedanst!) in de kleedkamer. Door de winst staan we nu op de 2e plek. We hebben nu even twee weken ‘rust’. Op 24 november spelen we tegen Halsteren VR1, zij staan op dit moment op de 10e plek.”