3e: voorhoede van 150 jaar maakt verschil voor rust

Op deze eerste decemberdag stond de uitwedstrijd tegen Graauw 3 op het programma. Na een grondige analyse besloot TD van Delft dat ervaring deze ochtend de sleutel tot succes moest zijn. Speciaal voor deze wedstrijd werd daarom een oudgediende uit de mottenballen getrokken om uitvoering te geven aan het tactisch meesterplan.
Daarentegen bleek op de vroege zaterdagochtend het gebrek aan tactisch vermogen en killersinstinct funest voor een voormalige paradepaardje. Zijn straf was een retourtje twidde met pandoergarantie.

Het strijdplan voor deze ochtend was even simpel als doeltreffend. Een jeugdig middenveld stevig ingeklemd tussen een extra belegen 3 mans voorhoede (ok, op papier 2 mans) met maar liefst 150 jaar levenservaring! Achterin een belegen 3 mans verdediging goed voor ongeveer 125 jaar levenservaring. Daarachter nog onze jonge hond Perry.
Om Wilco alvast te laten wennen aan het veld mocht hij de eerste helft de vlag ter hand nemen.
Steven mocht plaats nemen tussen Marc en Harm.

De eerste helft liet een groot veldoverwicht zien voor de groen witten. Graauw kwam er niet echt aan te pas. Het middenveld voelde zich comfortabel omringd door zoveel ervaring. Perry kreeg 1 bal te verwerken en deed dat in tweevoud keurig. Aan de andere kant scoorden Waut (3x) en Bart eenmaal. Maarten mikte nog op de paal. Bram kreeg een grote kans en produceerde een zaadbal en zo misten we er zoals gebruikelijk nog een paar.

De tweede helft schoof Artjan door naar de zetel, de TD naar de bank en Carlo naar de zijlijn.
Wilco en Steven zorgden daarmee voor een flinke verjongingskuur achterin.

Uw verslaggever was in de tweede helft voornamelijk druk met zijn 10 medespelers en zichzelf te corrigeren, daarom kan geen goed beeld worden gegeven van het scoreverloop. Wat we wel kunnen melden is dat in de tweede helft ook de keerzijde van 150 jaar ervaring (in combinatie met 45 minuten sjotten en 15 minuten stilzitten) naar voren kwam, waarbij ondanks veelvuldig lonken naar de bank door onze captain hij toch mocht blijven staan.

Een traditionele struikelpartij, een doelpunt met een zweem van buitenspel (na consultatie VAC (Vlag Assistent Carlo) besloot de prima leidende scheidsrechter Pol tot een treffer) en een goal uit een corner waar uw verslaggevert dacht dat deze wel voor Perry was en Perry een paar meter te vroeg sprong (nee, lag niet aan de handschoenen) scoorde Graauw in deze helft 3x. Sebastian scoorde op karakteristieke wijze en Bart wist er zowaar ook nog eentje in te krijgen. Eervolle vermeldingen zijn er nog voor keepert Perry (fraaie redding op vrije trap) en Bram (wederom een pisbal vanuit vrije positie).

Na de wedstrijd werd unaniem door Marc besloten dat er eigenlijk maar één MOTM kon zijn, namelijk Waut. Omdat alle nieuwelingen ook bij VV Vogelwaarde lak hebben aan tradities werd het wedstrijdverslag deze week mogelijk gemaakt door uw LB/LM.

O ja, volgende week staat het jaarlijkse hoogtepunt weer op het programma. We spelen dan omstreeks 10:30 uur bij onze vrienden van HVV’24.