Vogelwaarde wint in extremis van Sluiskil

Na een minimaal verlies tegen buurman SDO’63 won het eerste elftal afgelopen zondag met dezelfde cijfers van mede-Zeeuws Vlamingen Sluiskil.

Hoofdveldbestormer voorafgaand aan derby tegen SDO’63

Waarschijnlijk denkt u dat verslagen over het eerste elftal alleen worden geschreven als de wedstrijden worden gewonnen en dat klopt misschien ook wel een beetje. Uw verslaggever was dusdanig teleurgesteld, dat de innige leegte misschien nog wel het meeste in de buurt kwam van het gevoel. Om toch niet te veel teleur te stellen, hierbij toch een korte samenvatting.

Voorafgaand aan de derby werd een Lam aangetroffen op het hoofdveld, wat later vanaf de tribune kon zien in welke mate Vogelwaarde de buurman uit Lamswaarde het niet al te lastig kon maken. Na een op en neer gaande eerste helft, waarbij de geblesseerde keeper van de geel-witten van belangrijke waarde bleek, bleef het in de rust steken bij een stand van 0-0. In de tweede helft bleef Vogelwaarde veel aan de bal, maar uit een counter van SDO’63 viel dan toch de 0-1. Later in de wedstrijd kreeg Vogelwaarde nog een strafschop, maar Jeffrey Geers trof geen doel.

Sluiskil – Vogelwaarde

Na de lichte blammage tegen SDO’63 was het deze keer de beurt aan Sluiskil. Een vooraf gevreesde tegenstander, gezien de bekende namen in het elftal, maar anderszijds staan ze op een verrassende voorlaatste plaats met 5 punten en 13 doelpunten uit 9 duels.

Vogelwaarde begon wat matig aan de wedstrijd tegen een goed voetballend Sluiskil. De laatste passing bij de blauw-witte gastheren kwam echter steeds niet aan. Daarnaast stond bij Vogelwaarde sluitpost Kints op doel, die een ware redder bleek dit duel. Met schoten van Jasper, Jeffrey en Sven, bleef Vogelwaarde af en toe wel gevaarlijk, maar kon het ook geen pijn doen.

Na de thee werd Vogelwaarde steeds sterker. Bij Sluiskil is het trainen doordeweeks een zeldzaam feit, waardoor ze in de tweede helft vaak het onderspit delven. Op een aantal counters na, waar Randolf wederom redding bood, bleven de aanvallen van Sluiskil echter uit. In de rust was Arjen Hiel in het veld gekomen voor Björn Luicks, waardoor er wat verandering kwam in de spits. Die verandering leidde ertoe dat Arjen een diepe bal goed inschatte en op de achterlijn een voorzet kon geven op de vrijstaande Jeffrey, die de bal beheerst binnen schoot. Een slopende 15 minuten volgde, maar vlak voor het donker floot scheidsrechter Francke voor einde wedstrijd.

Volgende week speelt Vogelwaarde tegen De Schutters, een onbekende tegenstander uit Stampersgat. Met 5 punten achterstand op Vogelwaarde, een geduchte tegenstander. U bent van harte welkom om te komen supporteren!