Na Graauw ook DEVO over de knie

Na de uitwedstrijd bij vv Graauw, werd ook in Brabant drie punten bijgeschreven op het totaal van Vogelwaarde 1. Waar tegen Graauw nog moeizaam werd gewonnen, werd er tegen DEVO uit een ander vaatje getapt.

Graauw was het strijdtoneel om de 2e periode. Graauw had een aantal wedstrijden achter elkaar gewonnen in de 2e periode, waardoor het op de 1e plaats stond. Vogelwaarde wilde de punten hebben om bij de bovenste plaatsen mee te doen en goed uit de startblokken te komen in 2020.

Na een slordig half uurtje was het VV Graauw wat de score opende. Daarna was het Kevin van den Branden die de stand gelijk trok. Met 1-1 werd het kleedlokaal opgezocht. In de tweede helft waren het Bjorn Luijcks en Jeffrey Geers die de score uitbreiden, terwijl een miscommunicatie in de verdediging leidde tot een doelpunt van Graauw. Eindstand 2-3.

DEVO, nooit van verloren
Vogelwaarde reisde een uur af naar het Brabantse Bosschenhoofd, om de degens te kruisen met VV DEVO. Een mooie accommodatie met nieuwe kleedlokalen en een sfeervolle kantine waren de randvoorwaarden voor deze topper in de 5e klasse.

Vogelwaarde begon scherp aan de wedstrijd. Verdedigend stond het sterk en DEVO was (volgens kenners) geen schimp van zichzelf. Zelfs topscoorder van de 5e klasse, Rick Van Batenburg, kon zich niet laten gelden, mede door goed verdedigend werk van aanvoerder Rick Moens. Vogelwaarde liet een aantal kansen onbenut, door op de keeper, paal of over te schieten. Zelfs rechtsback Rob, die zichzelf lanceerde en de volledige flank overstak kon zijn avontuur niet verzilveren. Zodoende werd de eerste helft afgesloten zoals deze begonnen was: 0-0.

De tweede helft verliep wat rommeliger, waarbij beide partijen een aantal kansen kregen. DEVO leek wat meer in de wedstrijd te komen, maar werd niet echt gevaarlijk. Het was routinier Kints die uit een verre uittrap de voor Bjorn Luijcks ingevallen Arjen Hiel kon lanceren en één op één voor de keeper zette. Hij faalde niet en zette de 0-1 op het bord. Een aantal minuten voor het einde, gooide Jeffrey na een rebound de wedstrijd in het slot door de bal mooi in de kruising te leggen. Zodoende werd de wedstrijd door veel werklust en strijd over de streep getrokken.

Volgende week speelt Vogelwaarde een lastige thuiswedstrijd tegen VV Rimboe. De koploper van de 5e klasse komt op bezoek, maar Vogelwaarde zal haar huid “duur verkopen”, zoals trainer Boute de krant al toelichtte. De aftrap is om 14:30. Alle support is welkom!