Trainingen jeugd worden 6 mei hervat

Vanaf woensdag 6 mei 2020 mogen kinderen t/m 12 jaar en jeugd 13 t/m 18 jaar in de gemeente Hulst, onder begeleiding, weer samen trainen in de buitenlucht. De afgelopen week hebben we hard gewerkt aan een protocol om veilig en verantwoord sporten voor onze jeugdleden weer mogelijk te maken. In het protocol zijn de richtlijnen en kaders van het kabinet, het RIVM, de KNVB en de gemeente verwerkt. Ons protocol is vanochtend ingediend bij de gemeente en goedgekeurd. Dit betekent dat we vanaf aanstaande woensdag weer aan de slag mogen.

Trainingsschema

DagVanTotTeamVeldIngang
Dinsdag18.3019.30JO11-23Poort trainingsveld

18.3019.30JO12-13Poort trainingsveld

18.3019.30JO13/JO152Hoofdingang
Woensdag13.3014.30KEEPERS3Poort trainingsveld
 18.3019.15JO6/JO73Poort trainingsveld

18.3019.30JO83Poort trainingsveld

19.4520.45MO153Poort trainingsveld
Donderdag18.3019.30JO10-13Poort trainingsveld

18.3019.30JO11-13Poort trainingsveld

19.4520.45JO193Poort trainingsveld

19.4520.45MO172Hoofdingang

Neem de regels goed door!

In het protocol staan de veiligheids- en hygiëneregels die gelden. Neem die a.u.b. goed door! De belangrijkste regels zijn:

• Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 C°).
  • Sporters van 13 t/m 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en medespelers. De oudere jeugdteams krijgen dus aangepaste trainingen met oefeningen waarbij er geen direct contact met medespelers is.
  • Bij sporters t/m 12 jaar is deze afstandsbeperking tussen medespelers niet aan de orde. Wel moeten trainers 1,5 meter afstand houden tot de spelers.
  • Geen ouders langs de lijn tijdens de training!
  • Kom in sportkleding naar de sportlocatie. De kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest.

Brengen en halen van spelers

Ouders / verzorgers mogen niet op het sportpark komen. Voor het brengen en halen van de jeugdleden gelden de volgende regels:

• Per gezin brengt 1 ouder het kind naar het sportpark.
  • De spelers worden 5 minuten voor de aanvang van de training op de parkeerplaats verwacht.
  • Op de parkeerplaats wacht de ouder met het kind bij de ingang die in het schema staat(hoofdingang of ingang trainingsveld). Ouders blijven op gepaste afstand van elkaar en wachten tot de trainer de kinderen bij elkaar roept om als team naar het trainingsveld te gaan.
  • Voor oudere spelers die alleen komen geldt hetzelfde: wachten bij de ingang en voldoende afstand houden!
  • Na de training brengt de trainer de spelers terug naar de parkeerplaats waar de ouder hun kind opwacht om meteen mee naar huis te nemen.

Vragen?

Mocht je naar aanleiding van de regels nog vragen hebben, neem dan contact op met de trainer of een van de jeugdbestuursleden. We beseffen dat de hoeveelheid regels het niet eenvoudig maakt, maar hopen dat onze jeugdleden op deze manier toch nog een aantal weken veilig en verantwoord kunnen sporten.

(Jeugd)Bestuur VV Vogelwaarde