Terde pakt volle buit tegen GOES

Zondag 6 september was de dag van onze 2de bekerwedstrijd. Om half 12 stond de wedstrijd tegen GOES 2 op het programma. Toen de tegenstanders arriveerden, werden ze al direct op achterstand gezet door een sterk psychologisch spelletje van Marc. De informatie die ze over onze corona-maatregelen van Marc ontvingen, deed hen letterlijk duizelen.

Dit was echter van korte duur, want al vrij snel na het eerste fluitsignaal kregen we de 0-1 te verwerken. Na aarzelend optreden van ons defensieve duo Jimmy / Wilco kreeg de rappe GOES spits vrij baan richting de goal. Gelukkig waren we snel weer bij de les en kwamen we al een paar minuten later terug op 1-1. Een keurige voorzet van Sebastian werd bij de 2e paal al vliegend a la Van Persie door Harold binnen gekopt. De wedstrijd lag vervolgens een half uurtje stil om Harold met een mobiele kraan van Agro Hermus terug recht te takelen. Aangezien Maarten op de bank zat, kon hij zich op deze manier in het eerste half uur toch nog nuttig maken. Het restant van de 1e helft was om te janken. We konden dan ook maar kort van de voorsprong genieten. Na nieuw onnodig balverlies stonden we bij rust met 1-2 achter.

TD van Delft wist deze wedstrijd enkele spelers te prikkelen, door ze een bankplaats aan te bieden voor de wedstrijd. Dat pakte goed uit, want deze tot op het bot gemotiveerde spelers gingen met volle inzet de 2de helft in. GOES leek daarentegen wat van de leg na rust. De thee had hen duidelijk geen goed gedaan. Terde legde na rust en ene na de andere vloeiende aanval op de mat. Sander tekende na een kwartiertje spelen met zijn steeds dunner wordende haardos voor de gelijkmaker. Niet veel later zette Harold met een droge schuiver Terde voor het eerst deze middag op voorsprong. In de tussentijd hield de sterk keepende Taschunko zijn doel tijdens een aantal gevaarlijke uitbraken van GOES schoon. Het slotakkoord was voor Dijardas, die 1 op 1 met de keeper (zeldzaam!) niet faalde. Dat Bram vervolgens verzuimde om de score nog verder op te voeren, mocht de pret niet drukken. Na het laatste fluitsignaal stond er een keurige 4-2 stand op het bord: onze eerste overwinning in dit bekertoernooi, na de nipte 5-4 nederlaag tegen Kwadendamme/Hoedekenskerke vorige week. Terwijl Artjan op zoek ging naar zijn zoekgeraakte gloozie, lieten we ons de heerlijke koffiekoeken van warme bakker Steven goed smaken.

Volgende week zondag staat de altijd lastige uitwedstrijd tegen onze goede vrinden van HVV’24 5 op het programma. De kaartverkoop start vanavond.

TdeT / SDS