Vogelwaarde verliest van derdeklasser na wedstrijd met twee gezichten

Aangekleed en wel, kwamen de groen-witten van trainer Boute aan op het sportpark van kersverse derdeklasser SV Sprundel. Met de lange reis over de Nederlandse snelwegen nog in de benen, begon Vogelwaarde aan de wedstrijd die uiteindelijk met 2-1 werd verloren.

Dat de coronaregels aangescherpt zijn in Brabant, begrijpt iedereen. De voetbalvereniging Sprundel had dan ook besloten om de kleedkamers op slot te houden, waardoor de selectie van VV Vogelwaarde aangekleed en wel op Sportpark De Kerlinge verscheen. Scheidsrechter Vermeulen (geen familie van Bart) liet de wedstrijd stipt om half 3 aanvangen.

Sprundel liet meteen zien dat het niet voor niets derdeklasser was geworden en zetten VV Vogelwaarde hoog onder druk. Een enkele aanval werd ingezet in de nieuwe formatie van trainer Boute, maar dat mocht niet baten. De rood-zwarten waren het dan ook die twee kansen konden omzetten in doelpunten, waardoor het in de rust 2-0 stond.

De rust was ook een aparte gewaarwording. Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind, waardoor deze voor de dug-out op het gras met een glaasje koelvloeistof kon plaatsvinden. En of het de ranja was weten we niet, maar met Jeffrey in het team gekomen, kon Vogelwaarde wat meer aanvallen opzetten en drong het Sprundel terug op hun eigen helft. Vlak na de rust werd een snelle tegenaanval opgezet, die uiteindelijk bij Bjorn terecht kwam. Hij werd echter gevloerd door een iets te enthousiaste doelman, waardoor de goed leidende scheidsrechter niets anders kon dan de bal op de stip te leggen. Onze laatste man Dennis eiste de bal op en legde deze achter de doelman.

De rest van de tweede helft bleef Vogelwaarde aan de deur kloppen, maar de kansen gingen helaas verloren. Sprundel had zichtbaar moeite met de teruggevonden spirit en liet dit dan ook merken door een aantal spelers onderuit te schoffelen, met nog een aantal gele kaarten tot gevolg.

Vogelwaarde heeft de verste uitwedstrijd van dit seizoen minimaal verloren, maar heeft toch laten zien het niveau aan te kunnen. Komende dinsdagavond voetbalt het vlaggenschip thuis om 19:45 tegen Zaamslag 2. Het bekeravontuur is nog niet verloren, al hebben we het niet meer in eigen hand. Volgende week zondag komt buurman SDO’63 op bezoek, dat zal waarschijnlijk weer voor een hoop spektakel zorgen. Tot dan!

Bekerpoule

1. Sprundel 4 punten