Vogelwaarde beleeft totale deceptie

Waar Vogelwaarde goed de beker doorkwam met een 3-0 overwinning op SDO’63, zo werd de wedstrijd op Hoofdplaat totaal anders beleefd. Uiteindelijk gingen de groen-witten met 4-1 de mat af.

Van tevoren was bekend dat Hoofdplaat na een aantal jaren weer terug op volle oorlogssterkte waren. De beker werd overgeslagen, maar in oefenwedstrijden kwamen vreemde uitslagen voor in het voordeel van Hoofdplaat.

Jasper probeert een Hoofdplaat-speler van de bal te houden.

De eerste helft begon al tekenend in de eerste 5 minuten. Twee maal was de geel-zwarte aanval de verdediging te slim af, waardoor ze de bal achter Bas in het netje konden leggen. Aanvallen werden genoeg opgezet, maar eindigden steevast over het vangnet, in de sloot of in de handen van de Hoofdplaatse sluitpost. Een makkelijk gegeven strafschop zorgde voor de 3-0 ruststand.

Na de thee was er een korte opleving voor de hoofdmacht. De woorden van trainer Patrick leken geholpen te hebben en Vogelwaarde zocht dapper de aanval. Een prachtige bal van Dennis, gegeven op de middenlijn, belandde achter de lange verdediging van Hoofdplaat en Sven Clippelaar kon de bal beheerst binnen schieten.

Niet veel later lag echter de 4-1 weeral in het net, wat dan ook de uitslag was. Vogelwaarde is al eens sterker aan de competitie begonnen en volgende twee weken zal er thuis toch uit een ander vaatje getapt moeten worden tegen resp. Biervliet en Koewacht, die afgelopen weekend 1-1 tegen elkaar speelden.

Bas – Marshel, Rick, Dennis, Rob – Martijn, Jasper (Maikel), Sven, Michel (Nieck) – Jeffrey, Bjorn
Stand:
13 Sluis