Terde dendert door: opnieuw ruime overwinning

Afgelopen zondag stond de 2e competitiewedstrijd van Terde op het programma. Uit naar de altijd winderige Boomwai op de Graauw, waar het lokale vierde ons van een nieuwe zege zou gaan proberen te weerhouden. U en ik weten dat dat onbegonnen werk is, maar dat terzijde…
Het olijke trio Harm, Marc en TD van Delft toverde de volgende opstelling uit de hoge hoed:

Rendolf
Steven      Jeffry      Seppe
Tom
Artjan     Maarten     Sebas
Harold
Wim          Sander

Op de bank namen good old Mike, de wat meer jeugdige Mitchell en TD van Delft plaats. De vlagger van dienst was Jeroen, die het na 1 competitiewedstrijd alweer wat rustiger aan doet. Volgens onze keepert was het zodoende een van de sterkste opstellingen ooit in de historie van UT derde. Op een paar uitzonderingen na dan.

Na een stroeve start waarin de beste kansjes eigenlijk zelfs voor de Graauw waren, stapelden de kansen zich op en was het een kwestie van tijd voor de eerste Bossche goal zou vallen. Volgens de verslaggever van Graauw ging dat gepaard met enig geluk. Wij houden het op pure klasse, bescheiden als we zijn… De openingstreffer kwam op naam van Harold, na een ware scrimmage. Niet veel later verdubbelde Wim de score, een van de weinige wapenfeiten van zijn zijde deze middag. Het doelpunt mocht er overigens zijn. Keurig beheerst binnengeschoten na goed voorbereidend werk van Van de Berghen, die een soort thuiswedstrijd speelde. De 3e en 4e treffer waren een prooi voor Maarten (met enig geluk van richting veranderd, anders was ‘ie vast naast geweest) en opnieuw Harold. Viel er aan de andere kant dan niks te beleven? Ow jawel hoor. Dolf moest een aantal keer aardig herstellend keeperswerk uitvoeren. Verder kraakte de ijzersterke verdediging nimmer. De manier waarop Seppe deze middag als een ware Christiano Ronaldo menig bal op 3 meter hoogte met zijn weelderige haardos wist weg te werken, deed menig mannen…uh vrouwenhart versmelten. Om nog maar te zwijgen van Maarten, die vol souplesse een bal op 2 meter hoogte met zijn borstjes wist stil te leggen. Het was genieten. En ook Marc zag dat het goed was.

Toch was Marc niet helemaal tevreden. Het dozijn aan gemiste kansen baarde hem zorgen. Een terechte zorg, want in het eerste kwartier na rust stond het groen-witte vizier niet meer op scherp. Tuurlijk. Er waren hoogstandjes te zien. Denk aan de panna van Seppe op Keizer Karel (we vergeten voor de goede orde de rukbal die daarna volgde). Denk aan het sterke verdedigende optreden van de Jefdog, Mike en ook Steven, die vandaag nauwelijks te passeren was. Maar de score uitbreiden leek een hels karwei te worden. Pas na een goeie schuiver van Van de Berghen in de verre hoek, de 5-0, begon de motor weer een beetje te draaien. TD van Delft besloot toch in te grijpen. Wim mocht zijn zere rug gaan trakteren op een warme douche. En ook Harold werd, niet voordat hij de Liefkenshoektunnel wijdbeens had open gezet, vervangen door TD van Delft. Achteraf bleek het een gouden wissel, want de reserve-aanvoerder bleek daarna opeens ‘ontketend’. Wat een band niet met eens mens kan doen. Het resulteerde in een geoliede aanvalslinie met een ontketende slachter en eindelijk een wat scherpere reserve-aanvoerder. Met zijn kenmerkende buitenkant was het eerst Sander die voor de zesde aantekende. Artjan wist daarna, na meerdere pogingen, eindelijk vanaf 30 meter het juiste net te vinden met een enorm harde knal uit de draai. Het slotakkoord was net als vorige week voor Sander, die met een bekeken kopbal in de verre hoek de keepert voor de achtste keer kansloos liet.

In de tussentijd maakte Maarten dankzij zijn beweeglijke, sierlijke spel steeds meer aanspraak op de MofM trofee. Helaas verpestte hij dat eigenhandig. Met een 0-8 voorsprong en nog 5 minuten te gaan, vond Agro Hermus het namelijk nodig om verstoppertje te spelen, na een gestroomlijnde opbouw via de linkervoet van Dolf op TD Van Delft. Dit overigens op aandringen van Seppe, die zodoende ook een klein aandeel in deze tegentreffer had. Ondanks de katachtige showduik van onze keeper van dienst, belandde de door Mike – shit man – van richting veranderde bal in het doel. Niet veel later blies leidsman Theo voor de laatste maal op zijn fluit en mocht Randolf de MotM trofee in ontvangst nemen.

Opnieuw een eclatante overwinning van Terde. Na 2 wedstrijden staat de teller op 6 punten, 18 doelpunten voor en 3 doelpuntjes tegen. Een aardige start van het nieuwe seizoen. Volgende week wacht ons nummer 2 SDO’63 2. Die ploeg wist een knappe, dikke overwinning op onze angstgegner HVV’24 5 te behalen. We snappen dat u zondag in groten getale naar ons sportpark wilt komen om deze wedstrijd te aanschouwen. Helaas heeft Mark Rutte, vanwege de verwachte grote toeloop, zojuist besloten geen toeschouwers toe te laten. U zult het moeten doen met een verslag van de man of the match van volgende week!