Vogelwaarde blijft steken op gelijkspel

Waar vorige week nog van Biervliet werd verloren, was de wedstrijd tegen Koewacht van een beter niveau. Lang leek het erop dat de overwinning binnen werd gesleept, maar vlak voor tijd werd het toch 2-2.

Vogelwaarde begon goed aan de wedstrijd. Anders dan de twee wedstrijden ervoor, werd er ook niet gestart met een vlugge achterstand. Er worden mooie aanvallen opgezet, maar telkens treft het geen doel. Inzetten van Jay, Nieck en Jasper (2x) werden niet binnen gewerkt.

In de 43e minuut is het dan toch de beurt aan Koewacht. Waar uit spelsituaties weinig dreiging van de geel-roden uit kwam, was het anders bij deze hoekschop. De verdediging kan de bal niet lekker wegwerken en een speler van Koewacht legt de bal achter Bas : 0-1. Vlak voor tijd kreeg Vogelwaarde een vrije trap bij het doel. Dennis ging achter de bal staan en wist Nieck te bereiken. Hij wist op zijn beurt Jeffrey te vinden, die de verdiende 1-1 op de borden zet.

Na de rust (buiten de kleedkamers opmerkelijk letterlijk) trapt Jeffrey af om de tweede helft te doen beginnen. Het is na 5 minuten in de tweede helft wederom een vrije trap die de inleiding van een doelpunt vormt. In eerste instantie werd de bal nog weggewerkt, maar Jasper ontvangt de bal op een kleine 30 meter en weet keeper Bonte te passeren: 2-1.

Vogelwaarde voetbalt de tweede helft netjes uit, tot een kwartier voor tijd. Het spel wordt minder en Koewacht trekt de wedstrijd meer naar zich toe. Een paar minuten voor tijd was daar dan ook de gelijkmaker. Assistent-Scheidsrechter Sijnesael zag de bal achter gaan via de voet van een Koewacht aanvaller, maar de leidsman besliste anders. De hoekschop werd wederom binnen gewerkt en zo was de eindstand 2-2.

Wedstrijd 1 van de 3 zonder publiek. Hopelijk kan Vogelwaarde de ingeslagen weg tegen IJzendijke een goed gevolgd geven.

Vogelwaarde – Koewacht: 2-2
Toeschouwers (Legaal) : 4