Valse start voor Terde

Na een lange, welverdiende rustperiode en de gebruikelijke verliespartijen tijdens de oefen (beker) wedstrijden, mochten we eindelijk weer starten met de competitie. Met veel zin en na een oppeppende speech van onze Marc, begonnen we positief aan de wedstrijd tegen een nieuwe competitiegenoot: Terneuzen 4. Bijzonderheden: Seppert op de voor hem onwennige linksback plek en TD van Delft die zichzelf weer op de rechtshalf positie posteerde. Op doel gelukkig weer een echte keeper deze week. Gelukkig kon Jop, onze derde keuze, ons helpen aangezien de eerste en tweede het lieten afweten. Ook op het middenveld misten we een paar man. Sterker nog: hier leek bijna de hele wedstrijd niemand aanwezig. Of lag dat aan de sterke as van de tegenstander?

De aftrap was voor Terneuzen en we waren begonnen. Niet lang daarna klonk het eerste boe-geroep al uit de dug out. Dit bleek niet geheel onterecht en een voorbode voor de rest van de middag, want het wilde niet vlotten. Al snel was het dan ook 0-1. Hierna volgden wat omzettingen. Kenneth werd uit zijn lijden verlost en Berrie verloste zichzelf uit zijn lijden. Vogelwaarde herpakte zich enigszins en kreeg zowaar nog wat kansjes. De schade bleef beperkt tot 0-1 bij rust.

Tijdens de rust werden de puntjes op de i gezet en nieuwe afspraken gemaakt. Eenmaal terug op het veld leken we deze alweer vergeten. Al snel vielen de 2 en 3-0. Hierna liep het zowaar wat beter en na een prachtige aanval rondde de inmiddels linkshalf geworden Seppe keurig af. Helaas mocht dat verder weinig baten. Gelukkig was Terneuzen nog lief voor ons; ze waren nog aardig slordig met het afronden van hun kansen. Ook de voortreffelijk optredende multifunctionele grensrechter moest regelmatig zijn vlag omhoog steken voor buitenspel. Na nog een paar tegendoelpunten en een onterechte niet-gegeven penalty (volgens de scheids een schwalbe, volgens Bart een zuivere penalty ondanks zijn vreemde hupje) kwam er na hands toch nog een penalty. Die werd door onze shirtsponsor onberispelijk ingeschoten. Verder een sportieve pot en stiekem best een sterke tegenstander. Maar aangezien Terde meer gewend is (en beter kan!) verlieten we met het nodige chagerijn bij een 2-6 op de borden het veld.

Aangezien geen enkele speler in aanmerking kwam werd, mede in het kader van de Week van de Scheidsrechter, de MOTM trofee overhandigd aan de prima acterende scheidsrechter MVP. Hij mag het kleinood een week op zijn nachtkastje bewaren, naast zijn andere attributen en trofeeën. Snel deze wedstrijd vergeten en op naar Clinge!

C.N.