Fijne jaarwisseling!

Wat waren we blij in september, toen we ons 75-jarig jubileum zo groots mochten vieren. En in die periode heerlijk samen konden voetballen en trainen, het leek weer bijna als vanouds! Tussendoor een prachtige Bosse Pielenloop, een geslaagde vrijwilligersavond en op de valreep nog de traditionele wafelactie voor de jeugd. En vervolgens kwam onze verenigingstrein helaas weer piepend tot stilstand.

Het virus ging nu ook rond onder onze jonge jeugdleden. Hele klassen in quarantaine en ook wij kregen te maken met het afgelasten van wedstrijden vanwege corona. Op dit moment is nog onduidelijk waar het heen gaat. We wachten in spanning af. Natuurlijk hopen we als bestuur dat de competities snel worden hervat. Sporten is gezond en het risico op besmetting lijkt in de buitenlucht beperkt. Maar misschien is het beter om die beoordeling over te laten aan het leger van deskundigen.

Ondertussen draait de club natuurlijk gewoon door. Toen Patrick Boute had aangegeven na drie seizoenen afscheid te nemen van ons 1e elftal, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe trainer. Die hebben we gevonden in de persoon van Johnny Moes, woonachtig in Terneuzen en nu trainer van Corn Boys.

Verder hebben we een andere, mooie voetbalbus aangeschaft, de oude gaf te veel problemen. We kunnen nu weer jaren vooruit. De organisatie van de jaarlijkse voetbalquiz is al volop bezig met haar voorbereidingen op de nieuwe editie. Net als vorig jaar vindt dit evenement online plaats. En daarnaast wordt er gestaag doorgewerkt aan de nieuwe sportkooi tussen de wedstrijdvelden.

Helaas kan de geplande nieuwjaarsreceptie opnieuw niet doorgaan. Daarom vanaf deze plaats een welgemeend “Dank je wel” voor alle begrip in deze lastige tijd. Houd vol, blijf vooral gezond en hopelijk tot snel!

Namens het bestuur wens ik jullie een fijne jaarwisseling en een sportief, gezond 2022!

Harold de Rijk, voorzitter