Actuele coronamaatregelen bij VV Vogelwaarde

Update n.a.v. persconferentie dinsdag 25 januari 2022.

Het kabinet heeft dinsdag 25 januari de coronamaatregelen weer iets versoepeld. Hieronder hebben we de belangrijkste maatregelen die vanaf nu gelden op een rijtje gezet:

• Publiek is weer toegestaan bij trainingen en wedstrijden. Houd wel 1,5 meter afstand langs de lijn;
  • 1,5 meter afstand houden is niet verplicht bij wedstrijden en trainingen;
  • Kleedkamers, toiletten en douches zijn open;
  • De kantine is open, tot maximaal 22.00 uur. Bij verplaatsing in de kantine is een mondkapje verplicht vanaf 13 jaar;
  • In de kantine geldt: vaste zitplaatsen. Blijf je binnen en ben je 18+? Laat dan een coronatoegangsbewijs en geldig legitimatiebewijs zien;
  • Kom je alleen een drankje afhalen? Dan is een coronatoegangsbewijs niet verplicht. Zet wel een mondkapje op.

En misschien wel het belangrijkste: houd je aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan:

• Heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Schud geen handen;
  • Zorg voor goede naleving van de maatregelen want dat draagt bij aan het doel dat zoveel mogelijk het gewone sportleven kan terugkeren.

Ondanks dat er gelukkig weer meer mogelijk is, zijn er nog altijd veel besmettingen. Houd je dus aan de basisregels en blijf thuis bij klachten! Leden die in quarantaine zitten mogen vanzelfsprekend ook niet komen trainen / voetballen.

We hopen dat jullie allemaal gezond blijven!

Met sportieve groet,

Bestuur VV Vogelwaarde