Verslag: Vogelwaarde 3 – Ria W. 3

Op een stralende dag verzamelde zich bijna de gehele selectie keurig op tijd voor de wedstrijd tegen Ria 3. Het was even afwachten of ze ook daadwerkelijk wilden komen, want doordeweeks kregen we het verzoek om de wedstrijd ergens op een gure januari dag te spelen ipv in dit heerlijke weertje.
Met een beetje shoppen over de grens en de goodwill van hun partners was het toch gelukt om 14 roodhemden op het veld te krijgen.

Vogelwaarde begon fel aan het omkleden, hier was de 1e discussie en wel over de vraag waar het potje Vicks was?? Warming up was dan weer een beetje slapjes en dit ging verder in het eerste kwartier.
Door onnodig balverlies, knullig uitverdedigen en een terecht gegeven strafschop stonden we na 12 minuten al achter met 0-3. Geen paniek want tegen Graauw 4 konden we dit ook ombuigen. Eerst het lek vanachter dichten, Mike en Werter namen dit voor hun rekening. Harold ging terug op zijn oude positie staan en Bram kwam flink wat arbeid leveren op het midden. Bart kwam Dijardas vervangen en de geprikkelde Sebas kwam voor onze jeugdige Steph.

Er werd iets beter gevoetbald en we konden makkelijker de vrije man vinden, dit kwam ook doordat we 20 min tegen 10 man stonden aangezien er 2 zeurende spelers terecht naar de kant werden gestuurd door de bijna foutloze leidsman Sjarco. Dijardas werd onterecht teruggefloten omdat Bart buitenspel stond, maar goed we zien het door de vingers.
Na het iets betere samenspelen kwamen er kansen voor Bart en Jimmy maar de zeer sterke keeper had goede reddingen. Na veel net niet goede ballen voor de rust toch de 3-1 door wie anders dan Bart.
In de rust eerst de discussie over het flesje massageolie, hier probeerde Marc iedereen met op scherp te zetten, want het flesje zat uiteraard keurig al in de tas. Afspraak was de bal over de grond rustig naar elkaar te spelen en de vrije man te zoeken.

Tweede helft ging iets beter en we werden nog even opgeschrikt door een ogenschijnlijk zeer zware blessure van hun Belgische spits na een ongelukkige actie van Mike. De ambulance werd al gebeld, maar voor we de meldkamer aan de lijn hadden, was hij alweer genezen. Iets daarna gingen de moegestreden Wilco, Barry en even later Seppe ook naar de kant. Werter mocht de oppas gaan aflossen en de druk op Ria werd steeds groter.

Na een overtreding op 20 m van de goal plaatste Sebas zich achter de bal. Uit het publiek werd hem € 10 geboden als hij hem in de kruising schoot. Sebas is de moeilijkste niet dus deed hij dat 2-3 en de zoon van onze plaatselijke voorzitter kon naar huis om zijn spaarpot te legen. Helaas hierna scoorde Ria nog 2 keer en wij slechts 1 maal, wederom Bart, en werd de eindstand 3-5.

Iedereen zat er flink doorheen en volgens mij had iedereen zijn best gedaan ,allih daar gaan we toch vanuit. Positieve puntjes waren er ook zoals dat Bram tot de 90 e minuut op het veld stond, Christian goed stond te keepen, Werter de rust achterin hield, Mike een nieuwe vriend heeft, Barry zichzelf liet wisselen, Wilco maar 1 keer gestruikeld is, Steph als rechtsback foutloos was, Dijardas nu weet wat buitenspel is, Maarten niks fout deed als rechtshalf, Bastiaan keurig heeft gevlagd en dat Seppe zijn spier terug recht gezet is. Maar de vraag bleef: waar is het potje Vicks??

Na een lekkere douche, wat bitterballen, een ontmoeting tussen onze keeper en oud spits Arno Wauters (wie kent hem niet, nou Chris dus) en wat biertjes konden we rustig naar huis. Op naar volgende week uit naar de jonge honden van STEEN 5.
Teamgenoten bedankt voor het vertrouwen dat ik jullie Man of the Match mocht zijn, of konden jullie echt niemand anders aanwijzen?

TDvD