Dagboek van een pupil: opnieuw driepunter voor Terde

Beste fans van Vogelwaarde 3,
Op zondag 13 november mocht in pupil van de week zijn bij Vogelwaarde 3. Hierbij mijn verslag:

Ik had een beetje slecht geslapen vannacht, want vandaag was ik pupil van de week. Vandaag stond Vogelwaarde 3 – SDO 2 op het programma. Nadat ik ’s ochtends met een beetje gezonde spanning mijn boterhammetjes en melk had opgedronken, ging ik met papa en mama naar het voetbalveld. Daar werd ik ontvangen door een enthousiaste meneer die veel aan het praten was tegen mensen. Hij was heel vrolijk en had er veel zin in. Hij is volgens mij een beetje de baas van het voetbalelftal. Ik mocht mee naar binnen in het kleedlokaal waar ik kennis mocht maken met de spelers. Die meesten waren vet oud. En zelfs grijs. En kaal! Er werd veel gelachen met elkaar. Er werden ook veel gekke zalfjes gesmeerd. De tweede baas van het voetbalelftal heeft een gekke naam. Hij heet TeeDeeVanDelluft en vertelde waar iedereen moest komen te staan in het veld. Er had nog iemand een gekke naam, namelijk ‘Het Wonder van Lourdes’… zo wonderbaarlijk zag hij er toch niet uit… Verder begreep ik dat ene Bram bij zijn schone zus zat en Christian naast keeper ook een hondenfluisteraar is… beetje gek allemaal. De eerste baas van het voetbalelftal beloofde een kratje vol biertjes als er gewonnen zou worden; er werd nog meer gelachen en geroepen!

Op het veld mocht ik de meedoen met de warming-up, ik had hier wel iets meer van verwacht. Het ging allemaal op het gemakje. De wedstrijd ging verder best wel oké. Er werd van tijd tot tijd lekker gevoetbald, maar er kwamen niet echt veel kansen of doelpunten. Toch zag ik een supermooie goal van Sebas FromtheHills (ook al zo’n gekke naam!). Kennelijk kan hij niet zoveel met zijn rechterbeen, maar hij boog de bal wel mooi in de verre hoek! Het staat zelfs op film, dus ik lieg niet! Volgens de mannen was dit wel goed, want hij heeft de rest van de wedstrijd nog goed gevoetbald én meeverdedigd! Hij was wel lief om elke keer de cornerbal in de handen van de keeper van SDO te schieten.

>> Sebas FromtheHills draait ‘m fraai in het kruis met zijn chocoladebeen…

In de rust was de eerste baas van het voetbalelftal een beetje boos, er kwam bijna stoom uit zijn oren want iedereen moest het beter doen volgens hem. We dronken allemaal thee, er werd nog steeds veel gelachen om van alles en nog wat.

In de tweede helft waren er nog veel kansjes van Vogelwaarde, maar dat leverde geen extra doelpunten op. Er was nog wel een poging van Bart, maar die bal ketste via de paal toch weer uit het doel. Bart staat al heeeel lang droog vertelde de grote baas van het voetbalelftal. Ik weet niet precies wat hij hier mee bedoeld.

Na het eindsignaal mocht ik de scheidsrechter een handje geven en mee naar binnen. Daar stond een kratje bier te wachten en iedereen was blij! Zelfs Bart, want die kreeg ook iets te drinken zodat hij niet meer droog stond. Maarten was ook langs gekomen, maar die mocht niet mee douchen. Mijn mama had dat beeld wel graag willen zien, waarom weet ik niet… Maarten was wel al bezig geweest om een platte kar te zoeken want de eerste baas van het voetbalelftal riep dat we kampioen zouden worden! Dat lijkt me vet cool. Misschien mag ik dan wel mee! Maar voor nu vond ik het vooral een leuke middag, er werd nog lang veel gelachen om alles en iedereen. Tot de volgende keer!
S.L.