Lidmaatschap

Iedereen is welkom om bij VV Vogelwaarde te komen voetballen, ongeacht of je een voetbalverleden hebt of niet. Er wordt binnen onze vereniging zowel prestatief als recreatief gevoetbald. We hebben bij de senioren momenteel drie heren- en een damesteam. En bij de jeugd zijn we in alle jeugdcategorieën actief, zowel met jongens als meisjes. De trainingstijden van de verschillende teams vind je op de betreffende teampagina’s. De jeugdleden spelen hun wedstrijden op zaterdag, de senioren komen op zondag in actie.

Contributie

VV Vogelwaarde is een vereniging. Dat wil zeggen; door het aangaan van een lidmaatschap treedt een lid toe tot een groep samenwerkende leden met een gezamenlijk doel; namelijk het (mogelijk maken van het) beoefenen van een sport. Om dat gezamenlijke doel mogelijk te maken moeten leden een bijdrage leveren. In de vorm van een contributie, maar ook door als vrijwilliger een bijdrage te leveren aan de verenigingsactiviteiten. Doordat iedereen een bijdrage levert en we zo min mogelijk gebruik maken van betaalde krachten, kunnen we onze contributies – zeker in vergelijking met andere verenigingen – laag houden.

Iedereen binnen onze vereniging betaalt contributie, ook vrijwilligers. Waarom? Ten eerste is het verplicht om iedereen die actief is binnen een voetbalvereniging in te schrijven als KNVB-lid. Daarvoor dragen wij als vereniging een bedrag af aan aan de KNVB. Een vrijwilliger is dan o.a. verzekerd voor aansprakelijkheid en ongevallen vanuit een collectieve regeling. Daarnaast biedt VV Vogelwaarde geheel op eigen initiatief ook diverse ‘privileges’: een bakje koffie in de leiderskamer op wedstrijddagen, een drankje voor de klusploeg, een uitnodiging voor de jaarlijkse gratis vrijwilligersavond, deelname aan allerlei activiteiten, polo’s voor jeugdleiders, mogelijkheid tot het volgen van voetbal-gerelateerde cursussen, sociale interactie en het onderdeel zijn van een team. Leden die zelf niet voetballen, betalen een lagere contributie dan spelende leden. De contributiehoogtes worden altijd voorgelegd en vastgesteld in de algemene ledenvergadering.

De contributies bedragen:

CategorieBedrag
Senioren: spelend lid€ 100
Senioren: Niet-spelend lid/donateur€ 65
Senioren: 65+€ 50
Jeugd: JO18 / JO19€ 80
Jeugd: JO16 / JO17€ 70
Jeugd: JO6 t/m JO15€ 65

Heb je interesse om te komen voetballen bij VV Vogelwaarde? Of weet je nog niet zeker of het iets voor je is? Dan is het altijd mogelijk om eerst eens vrijblijvend mee te komen trainen. Dat kan zowel bij de jeugd als bij de senioren. Voordat je lid wordt, is het mogelijk om 4 keer zonder verplichtingen mee te trainen. Senioren kunnen daarvoor contact opnemen met de wedstrijdsecretaris. Voor meer informatie over voetballen bij de jeugd kun je (telefonisch of per mail) contact opnemen met de jeugdvoorzitter (06-14105248).

Interesse?

Indien het voetballen bevalt, kun je het aanmeldingsformulier inleveren. Vervolgens word je officieel aangemeld bij de KNVB, waar je een bondsnummer krijgt. Pas daarna (en na betaling van de contributie) ben je speelgerechtigd.